هشدار به بانک‌هایی که نرخ سود بالا می‌دهند
هشدار به بانک‌هایی که نرخ سود بالا می‌دهند هشدار به بانک‌هایی که نرخ سود بالا می‌دهند / بانک مرکزی با متخلفان برخورد کند
بررسی‌ها نشان می‌دهد بانک‌ها نرخ سود بانکی را بالاتر از نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار پرداخت می‌کنند. یک نماینده مجلس در این خصوص گفت: رسیدگی به این موضوع وظیفه نظارتی بانک مرکزی است تا عملکرد بانک‌ها را رصد کند و باید با هر بانکی که نرخ سودی برخلاف نرخ‌های مصوب پرداخت می‌کند برخورد کند.
 نرخ سودی که بانک‌ها به سپرده‌های خود اختصاص می‌دهند را شورای پول و اعتبار تعیین می‌کند. آخرین مصوبه این شورا به بیش از دو سال قبل برمی‌گردد. در شهریور ماه سال ۹۶ نرخ سود برای سپرده‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت به ترتیب ۱۵ درصد و ۱۰ درصد اعلام شد.

جدیدترین استعلام ار نرخ سود پرداختی بانک‌ها نشان می‌دهد، شبکه بانکی کشور همچنان برخلاف نرخ‌های مصوب به سپرده‌های بانکی سود می‌دهند.

اگر ۱۰۰ میلیون تومان پول در یک بانک به صورت بلندمدت سپرده‌گذاری شود، هر ساله ۱۵ درصد از آن معادل ۱۵ میلیون تومان سود یا یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان سود ماهانه است که به مشتری پرداخت می‌شود.

اما نرخ سود سپرده بانک‌های آینده، تجارت و اقتصاد نوین به ترتیب معادل ۲۰، ۱۸ و ۱۹ درصد است. به عبارتی با ۱۰۰ میلیون تومان سپرده، بانک آینده یک میلیون و ۶۶۶ هزار تومان، بانک تجارت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بانک اقتصاد نوین یک میلیون و ۵۸۳ هزار تومان سود ماهانه پرداخت می‌کنند.

علی اکبر کریمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: تعیین نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی بر عهده شورای پول و اعتبار است. هر بانکی که نرخ سود بالاتری بدهد یا روش‌هایی را اتخاذ کند که در نتیجه نرخ سود بیشتر از نرخ‌های مصوب شود متخلف است.

وی تاکید کرد که رسیدگی به این موضوع وظیفه نظارتی بانک مرکزی است تا عملکرد بانک‌ها را رصد کند و باید با هر بانک که نرخ سودی برخلاف نرخ‌های مصوب پرداخت می‌کند برخورد کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سود مرکب گفت: طرح جلوگیری از اخذ سود مرکب نیز در مجلس تصویب شد و منتظر هستیم تا مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص تعیین تکلیف کند و این مشکل نیز برای مردم حل شود.

این نماینده مجلس در مرداد ماه سال جاری در برنامه شبکه خبر در خصوص این طرح گفت: گاهی مبلغ وام طی چند سال با توجه به سودهای مضاعف به چندین برابر می رسید و این مشکلاتی را برای دریافت کنندگان تسهیلات به وجود می آورد؛ اما مجلس با این طرح جلوی سود روی سود را گرفت.

مساله تخلف بانک‌ها موضوعی است که از سال گذشته چندین مرتبه از سوی رسانه‌های مختلف مطرح شده و کارشناسان نسبت به آن هشدار داده‌اند اما موضع بانک مرکزی در این خصوص سکوت بوده و تا به حال هیچ اقدامی نکرده است.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید