درخواست بازرگانان هندی از دولت
درخواست بازرگانان هندی از دولت برای اقدام فوری در مورد تجارت با ایران درخواست بازرگانان هندی از دولت برای اقدام فوری در مورد تجارت با ایران

صادرکنندگان برنج و سویا در هند از دولت این کشور درخواست کردند تا هرچه زودتر درخصوص تجارت با جمهوری اسلامی ایران اقدام فوری و قطعی انجام دهد زیرا با وجود تحریم های آمریکا، امکان انعقاد قراردادهای جدید با واردکنندگان ایرانی وجود ندارد.

به گزارش نشریه ” اکونومیک تایمز”، امان گپوتا رئیس شرکت صادراتی “شیو شکتی” گفت: ما نگران ادامه صادرات به جمهوری اسلامی ایران هستیم و دولت هند باید در این خصوص اقدام کند.
وی افزود: تاجران ایرانی معمولاً ۱۰۰ تا ۲۰۰ کانتینر سفارش می‌دهند که این حجم برای تجارت بسیار مناسب است اما اکنون ما تنها برای ارسال ۱۰ تا ۲۰ کانتینر با ایران قرارداد امضا می‌کنیم.
“داویش جین” رئیس انجمن تولیدکنندگان کنجاله سویا هند گفت: پیش از این ما به صورت ماهانه ۱۰۰ هزار تن کنجاله سویا به ایران صادر می‌کردیم اما به دلیل نبود وضعیت مشخص درخصوص پرداخت‌ها، این صادرات دچار اختلال شده است به گونه‌ای که تعدادی از صادرکنندگان هندی از تمدید قراردادهای خود با ایران خودداری کرده‌اند.
وی تاکید کرد: سفارشات خوب از سوی ایران برای کشاورزان هندی بسیار سودمند بوده است و سبب شده است تا آنها بتوانند درآمد خوبی داشته باشند.
یک صادرکننده هندی در شهر بمبئی گفت: ما پول خود را از بانک یوکو دریافت می‌کنیم اما به صورت غیررسمی به صادرکنندگان اعلام شده است که در ارتباط با تجارت با ایران از خط اعتباری استفاده نکنند تا شامل تحریم‌های آمریکا نشوند. اکنون ما فقط پس از دریافت پول اقدام به صادرات کالا می‌کنیم که این امر سبب ایجاد نوسان در قیمت برنج باسماتی شده است.
“وینود کومار” رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج هند گفت: با آغاز به کار دولت جدید هند ما امیدواریم که دستورالعمل‌های جدیدی در خصوص تجارت با ایران دریافت کنیم.
هند سالانه ۴ میلیون تن برنج به کشورهای مختلف صادر می‌کند که از این میان، ایران، عربستان سعودی، کویت، امارات، آمریکا و انگلیس بزرگ‌ترین مشتریان برنج باسماتی هند محسوب می‌شوند.
با توجه به داده‌های اتحادیه صادرکنندگان برنج هند، ایران ۲۰ تا ۲۵ درصد از صادرات کل برنج باسماتی هند را وارد می‌کند.
تقاضای سالانه ایران برای برنج باسماتی حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن برآورد می‌شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن در داخل تولید و بقیه از طریق واردات از کشورهای مختلف از جمله هند، پاکستان، اروگوئه و دیگر کشورها تأمین می‌شود.
به گفته کارشناسان، نیاز ایران به واردات سالانه یک میلیون تن برنج و به طور متوسط هر ماه ۱۰۰ هزار تن، بازار پرسودی را برای صادرکنندگان برنج به کشور فراهم کرده است.
همچنین بین ماه‌های آوریل تا دسامبر (فروردین تا آذر) سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰۰ هزار تن کنجاله سویا از هند به ایران صادر شده است.
تجارت دوجانبه میان هند و ایران در سال مالی ۲۰۱۸-۲۰۱۷ به ۱۳.۸ میلیارد دلار در مقایسه با ۱۲.۹ میلیارد دلار در سال مالی پیش از آن افزایش یافت. با این حال ارزش صادرات هند به ایران تنها ۲.۶۵ میلیارد دلار است در حالی که واردات این کشور از ایران ۱۱.۱۱ میلیارد دلار است.
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید