تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به نقش زنان در تولید
ابتکار در آیین مبادله موافقت نامه همکاری اشتغال زنان سرپرست خانوار:
بدنبال تقویت حمایت از زنان سرپرست خانوار با رویکرد توسعه ای هستیم/ تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به نقش زنان در تولید
 معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، نقش زنان در تولید را بسیار بالا و اساسی خواند و گفت: سهم زنان در تولید کشور باید جدی گرفته شده و از آن حمایت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معصومه ابتکار روز شنبه در آیین مبادله موافقتنامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی برای اشتغال ۶ هزار زن سرپرست خانوار در ۲۴ استان کشور با هدف ارتقای مهارت های شغلی زنان، اظهارداشت: رویکرد معاونت زنان و خانواده به موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار نتیجه محور بوده و تلاش ما بر این است تا افراد در این طرح به اشتغال شرافتمندانه و پایدار دست یافته و به افزایش تولید و درآمدزایی منجر شود.

دکتر ابتکار تصریح کرد: برای این منظور از ابتدای دولت دوازدهم ستادی در زمینه اشتغال زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و برنامه ای در این زمینه تدوین کرده ایم که در دستور کار جلسات دولت برای تصویب است تا تکلیف وظایف دستگاه های مختلف و تقسیم کار بین دستگاهی درمورد زنان سرپرست خانواده را مشخص کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه درمورد زنان سرپرست خانوار از زاویه آسیب به آنها نگاه نمی کنیم بلکه توانمندی و ظرفیت های این افراد مورد توجه ما قرار دارد، افزود: با رویکرد توسعه ای و توان افزایی زنان سرپرست خانوار بدنبال حمایت از این قشر هستیم.

دکتر ابتکار در تشریح نقش زنان در تولید با بیان اینکه ۷۵ درصد صنایع دستی کشور بدست زنان تولید می شود، در بخش کشاورزی نزدیک به ۴۰ درصد کارها را زنان انجام می دهند و ۸۰ درصد فرش کشور توسط زنان بافته می شود، تاکید کرد: باید سهم زنان در تولید کشور را جدی بگیریم و از آن حمایت کنیم.

معاون رئیس جمهوری اظهارداشت: امیدواریم این طرح با ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار به افزایش تولید داخلی منجر شود و منشاء امید به آینده ای روشن برای کشور باشد.

 وزیرتعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: برای توسعه اشتغال و در راستای سیاست اشتغال فراگیر، به مشاغل خانگی به عنوان یک بخش مهم چشم دوخته ایم.

محمد شریعتمداری با بیان اینکه طی سال های ۹۰ تا ۹۷ بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به عنوان مشاغل خانگی درخواست مجوز فعالیت کرده اند، گفت: ۷۰ درصد ثبت نام کنندگان برای مشاغل خانگی را زنان تشکیل می دهند.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در ایران از سال ۹۶ آغاز شده است، گفت: سال ۹۷ این طرح به صورت الگو و نمونه در ۹ استان کشور اجرا شد و جهاد دانشگاهی به عنوان تسهیل گر نقش مهمی در این اجرا را برعهده داشته است.

شریعتمداری، شناسایی مزیت های نسبی و ذاتی استانها درمورد مشاغل خانگی، توانمند سازی متقاضیان و مرتبط کردن متقاضیان به بازار را از بخش های مهم این طرح عنوان کرد و افزود: در این مرحله اشتغال ۶ هزار زن سرپرست خانوار در ۲۴ استان کشور با اولویت استان های سیل زده در دستور کار قرار دارد.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار یک جامعه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری در کشور را تشکیل می دهند، گفت:باید به این قشر از جامعه به شکل سازماندهی شده تری نگاه کنیم و ضرورت تشکیل یک سازمان مستقل هرچند کوچک برای رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار احساس می شود.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید