موافقت کمیسیون لوایح با صدور مجوز فروش یا واگذاری برخی اموال غیرمنقول

موافقت کمیسیون لوایح با صدور مجوز فروش یا واگذاری برخی اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی
جلسه اصلی کمیسیون لوایح با محوریت بررسی «لایحه مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی» و دیگر پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی در خصوص «صدور مجوز فروش یا واگذاری اموال غیرمنقول آن ها» به ریاست معاون حقوقی رئیس جمهور چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به میزبانی دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

موافقت کمیسیون لوایح با صدور مجوز فروش یا واگذاری برخی اموال غیرمنقول دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «دیپروتد» در این جلسه که به ریاست لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد پیشنهادات مذکور،‌ مورد بررسی قرار گرفت. بیان مختصری از پیشینه موضوعات مطروحه و شرحی موجز از روند بررسی آن ها در نشست فوق در ادامه تقدیم حضور می گردد.



ادامه بررسی پیش نویس «لایحه مدیریت تعارض منافع در خدمات عمومی»

پیش‌نویس لایحه «قانون نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی»؛‌ پیشنهادی معاونت حقوقی رئیس جمهور با تمرکز بر مدیریت تعارض منافع و اعلام موقعیت هایی که به این امر منجر می شود با رویکردی پیشگیرانه و نه جرم انگارانه، ‌ سیر مراحل بررسی خود را در کمیسیون لوایح هیئت دولت دنبال می کند.

در پنجمین جلسه بررسی این لایحه که ۱۴ اردیبهشت برگزار شد ضمن بررسی، اصلاح و تصویب ماده (۱۶) بخش دوم، ذیل فصل سوم با عنوان «‌الزامات خاص مدیریت تعارض منافع» ادامه روند به جلسه آتی موکول شد.



اصلاح مصوبه حق استفاده از ساختمان ها و تأسیسات آموزشی متعلق به قوای سه گانه به وزارت آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش به استناد ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و مصوبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۵ هیئت وزیران، حق استفاده از ساختمان ها و تأسیسات آموزشی متعلق به قوای سه گانه را در اختیار دارد.

پیش آمدن برخی تعارضات میان سازمانی در روند اجرای این تصویب‌نامه،‌ ابطال آن را از سوی دیوان عدالت اداری به همراه داشت.

این امر در حالی است که به استناد ماده مذکور، ‌تغییر بهره بردار املاک دولت به نام دستگاه دیگر، بر عهده هیئت وزیران است و در نتیجه نه تنها تصویب نامه مذکور مغایر قانون نیست بلکه قابلیت ابطال نیز ندارد. لذا وزارت آموزش و پرورش، پیشنهاد اصلاح این مصوبه را به دولت ارائه نمود.

مطابق این پیشنهاد، حق استفاده از عرصه و اعیانی ساختمان ها و تأسیسات آموزشی و پرورشی متعلق به وزرات‌خانه ها و مؤسسات دولتی که به انحا مختلف در اختیار وزارت آموزش و پرورش است به وزارت مذکور منتقل می گردد.

همچنین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است اسناد و اراضی مربوط را براساس گواهی های صادره از وزارت امور اقتصادی و دارایی و بدون نیاز به اخذ نظر وزارت‌خانه و یا مؤسسه ای که اسناد مالکیت را در اختیار دارد به نمایندگی وزارت آموزش و پرورش، اصلاح یا سند جدید را به نام دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی این وزارت صادر کند. در این صورت با صدور سند جدید،‌ اسناد قبلی از درجه اعتبار ساقط می شوند.

پیشنهاد فوق پس از بررسی و اصلاحات نهایی در جلسه اصلی کمیسیون لوایح، برای تصویب نهایی به هیئت وزیران ارسال شد.



 صدور مجوز فروش دو دستگاه آپارتمان پارک علم و فناوری یزد

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درخواست فروش و تبدیل به احسن نمودن دو دستگاه آپارتمان متعلق به پارک علم و فناوری یزد را جهت سیر مراحل تصمیم گیری دولت ارائه نمود که در کمیسیون لوایح بررسی و مورد موافقت قرار گرفت.



موافقت دولت با فروش ساختمان اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان

باتوجه به همجواری ساختمان اداره تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان استان کردستان با دریاچه زریوار و همچنین وقوع زلزله سال ۱۳۹۶ کرمانشاه، ملک مذکور مستهلک و غیرقابل سکونت گردیده است. لذا وزارت دادگستری برای جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی و‏ خسارت‏ های مالی و جانی، تقاضای صدور مجوز فروش ساختمان مذکور را به هیئت وزیران ارائه کرد.

موضوع در جلسه اصلی کمیسیون لوایح بررسی و با توجه به قدمت ۱۸ ساله ساختمان مذکور و وضعیت نامناسب آن از حیث استحکام بنا و رعایت ملاحظات ایمنی، با صدور مجوز فروش ملک موصوف موافقت شد.



با موافقت دولت، پایگاه اورژانس بین جاده‌ای در استان فارس احداث می شود

معاونت حقوقی رئیس جمهور به پیشنهاد سازمان جمعیت هلال احمر، درخواست صدور مجوز واگذاری حق استفاده از چند هزار مترمربع از اراضی یک پلاک ثبتی واقع در شهرستان قیروکارزین استان فارس برای احداث پایگاه اورژانس بین جاده‌ای را جهت سیر مراحل تصمیم گیری به دولت ارسال نمود.

کمیسیون لوایح هیئت دولت با توجه به ضرورت احداث پایگاه اورژانس جاده ای و با هدف کاهش اتلاف زمان خدمات رسانی و کاهش حوادث جاده ای، با واگذاری حق استفاده از اراضی مزبور به مدت ۳۰ سال به سازمان جمعیت هلال احمر موافقت کرد.



موافقت کمیسیون لوایح با واگذاری اراضی مورد نیاز احداث تصفیه خانه و تأسیسات آب در استان فارس

معاونت حقوقی رئیس جمهور به پیشنهاد وزارت نیرو، موضوع بهره برداری چندین هکتار از یک پلاک ثبتی در شهرستان داراب برای احداث تصفیه خانه و تأسیسات آب را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نمود.

با توجه به ضرورت احداث تصفیه خانه و تأسیسات آب در بخش ۱۲ شهرستان مربوط،‌ کمیسیون لوایح با واگذاری حق بهره ‏برداری از اراضی موصوف به وزارت مورداشاره موافقت کرد.



با تأیید دولت، جایگاه سوخت سی ان جی و تعمیرگاه خودروهای سبک در جعفریه قم احداث می شود

معاونت حقوقی رئیس جمهور، درخواست شهرداری جعفریه شهرستان قم در خصوص واگذاری حق استفاده از یک پلاک ثبتی برای احداث جایگاه سوخت‌های بنزین و سی ان جی و تعمیرگاه خودرو‌های سبک را جهت سیر مراحل بررسی و تصویب هیئت وزیران ارائه نمود.

باتوجه به اینکه ایجاد جایگاه سوخت بنزین در حیطه وظایف شهرداری ها نبوده و نیز با عنایت به برخی مشکلات احتمالی، کمیسیون لوایح با واگذاری حق استفاده این بخش از اراضی به شهرداری جهت موضوع مربوط مخالفت کرد.

همچنین با توجه به ضرورت طرح ایجاد جایگاه سی ان جی و تعمیرگاه خودروهای سبک به جهت کمبود این نوع جایگاه در آن منطقه، واگذاری حق استفاده از اراضی موصوف به شهرداری برای مدت پنج سال مورد موافقت کمیسیون لوایح قرار گرفت.



گفتنی است جلسه اصلی کمیسیون لوایح به ریاست لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور و با حضور جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی،‌ حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، حسن مرادی دبیر کمیسیون و نمایندگان وزارت‌خانه های آموزش و پرورش، نفت، اطلاعات، کشور، علوم، تحقیقات و فناوری، نیرو، دادگستری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، سازمان های جمعیت هلال احمر و برنامه و بودجه کشور، معاونت حقوقی رئیس جمهور، استانداری های فارس، خراسان شمالی، تهران، کردستان و قم و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی روز شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ در محل دفتر هیئت دولت نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید