اثاثیه از بین رفته مردم، با حضور فعال بخش تولید باید تامین شود
رئیس جمهور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان:

اثاثیه از بین رفته مردم، با حضور فعال بخش تولید باید تامین شود/با گرم شدن هوا، تسریع در تامین خسارت و بازسازی بناهای اسیب دیده و اراضی کشاورزی ضروری است/خسارت سیل عظیم بود، اما نعمات آن بزرگتر است/هر کس بذر یاس می پاشد، بر خلاف دین خدا حرکت کرده است/ از ۱۹ سد در زمان انقلاب به ۱۷۲ سد رسیده ایم که نقش بزرگی در مهار بارش ها و حفظ منابع آبی دارد/بعد از توافق اخیر با دولت عراق، لایروبی سریعتر اروندرود از مهمترین برنامه های کشور است

رئیس جمهور، اسکان مردمی که منازلشان از سیل آسیب دیده را در اولویت برنامه ها دانست و تاکید کرد: روند بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل اخیر باید در حرکتی جهادی و با وحدت ملی و ایثار و فداکاری شتاب گیرد تا مردم این مناطق به سرعت از معضلی که با آن روبرو هستند ، نجات یابند.


    اعتقاد به منجی و آینده روشن جهان، مورد تاکید همه ادیان الهی است
    غرب همواره بر اساس تحلیلهای غلط در ارتباط با ایران عمل کرده است
    دشمنان می گفتند خشکسالی ایران را از بین می برد؛ دست قدرت خدا این تفکر باطل را از بین برد
    علیرغم خسارات فراوان، روحیه مردم پلدختر مثال زدنی است
    ملت ایران در این آزمایش نیز سربلند خواهد شد
    افتخار است که استاندار خوزستان ۳۳ روز در کنار مردم بوده است
    به همه نیروهای مسلح و مردمی، امداد و اورژانس که در سیل های اخیر خدمات عظیمی انجام دادند؛ افتخار می کنیم
    خداوند فرصت تواضع و خدمت به مردم را برای همه فراهم کرد
    در سیلابهای اخیر، حوادث خطرناک حوزه گاز و برق نداشتیم
    بیماری مسری و عفونی در مناطق سیلزده نداریم و خدمات بهداشتی بزرگی انجام شده است
    حضور مردم خوزستان در سیل اخیر، یادآور فداکاری آنان در آزادی خرمشهر بود
    مبنای برنامه ریزی و بازسازی ها، تداوم بارش ها باشد
    اسکان مردمی که منازلشان از سیل آسیب دیده، در اولویت خواهد بود
    تبعیت همه دستگاهها از وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه بازسازی، تاکید رهبر انقلاب است
    بانکها و بخش های خدماتی در بازپرداخت وام ها و هزینه خدمات، شرایط مردم مناطق سیلزده را درک کنند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان با بیان اینکه به همه نیروهای مسلح و مردمی، امداد و اورژانس که در سیل های اخیر خدمات عظیمی انجام دادند؛ افتخار می کنیم، گفت: تبعیت همه دستگاهها از وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه بازسازی، تاکید رهبر معظم انقلاب است.

رئیس جمهور تلاش، وحدت و همدلی مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و مردم را در حادثه سیل اخیر کم‌نظیر و افتخارآفرین توصیف کرد و گفت: تردید ندارم که ملت ایران از این آزمایش بزرگ کاملاً موفق و پیروز بیرون خواهد آمد و دولت نیز پا به پای مردم و با همه امکانات در مسیر رفع مشکلات مردم حرکت خواهد کرد.

دکتر روحانی اظهار داشت: طی سالیان طولانی غرب در تحریم‌ها و تبلیغات خود عنوان می‌کرد که خشکسالی ایران را از بین خواهد برد و صراحتاً چنین تبلیغ می‌کردند که دریاچه ارومیه خشک خواهد شد و قابل احیاء ‌نیست لذا شمال غرب ایران کاملاً غیرقابل سکونت خواهد بود و بقیه نقاط کشور را نیز گرد و غبار و ریزگردها از بین خواهد برد و با این نوع تبلیغات بذر یأس و ناامیدی را در ذهن مردم پراکنده می‌کردند.

دکتر روحانی افزود: خداوند متعال در بهار امسال ضربه اساسی را بر این تفکر استکبار جهانی و صهیونیسم وارد کرد البته خسارت سیل خیلی زیاد است اما خداوند متعال هم رحمت نازل کرده و هم در کنار آن زحمت نیز فراهم شده است که با کمک و اتحاد و همدلی می‌توانیم از شرایط کنونی عبور کنیم.

رئیس جمهور حادثه سیل در آق‌قلا و پلدختر را بسیار اندوهناک و تأثرانگیز توصیف کرد و گفت: زمانی که این حوادث اتفاق افتاد شب بسیار سختی را داشتم و مدام با مسئولین در تماس بودم تا هر چه زودتر بتوانیم از شرایط خطر عبور کنیم.

دکتر روحانی با تجلیل از روحیه مقاومت، صبوری و فداکاری مردم ایران، گفت: مردم استان لرستان و پلدختر برغم مشکلات و سختی‌های فراوانی که با آن مواجه هستند از روحیه بسیار بالایی برخوردارند و امروز در جریان سفر به پلدختر از نزدیک شاهد روحیه بسیار خوب مردم این دیار بودم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز مسئولیت سنگینی بر دوش دولت، همه نهادها و نیروهای مسلح گذاشته شده است، اظهار داشت: در حادثه اخیر همه مسئولین دستگاه‌های اجرایی مشغول تلاش شبانه‌روزی بودند و به وجود مسئولین و مدیران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف و سپاه و ارتش افتخار می‌کنم.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه مسئولین باید قدر فرصت خدمت را بدانند، اظهار داشت: دوران دولت‌ها تمام می‌شود و دوره مسئولیت‌ها زودگذر است، اما افتخارات ملی برای همیشه در تاریخ ماندگار است و ملت ایران در کنار مسئولین خود در حادثه اخیر افتخار بزرگی را خلق کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه لذتی بالاتر از کمک و دستگیری از همشهری، برادر و هموطن وجود ندارد، گفت: خداوند در فروردین امسال فرصت خدمت و تواضع در برابر مردم را به ما داد و چقدر لذت‌بخش است که از این فرصت برای کمک به مردم استفاده کنیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: در حادثه اخیر خدمات دولت حتی برای یک روز هم متوقف نشده است و دولت با همه توان در کنار مردم قرار دارد و فعالیت‌هایی که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف بویژه بهداشت و درمان در این مدت انجام داده بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور افزود: در حوادث اخیر نیروهای مسلح، بسیج،‌سپاه، ارتش، هوانیروز، اورژانس و هلال احمر، خدمات و اقدامات بسیار ارزشمندی را در کنار همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی انجام دادند که افتخارانگیز است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه باید تا پایان در کنار هم بمانیم، گفت: بدون تردید اگر در کنار هم باشیم، ‌می‌توانیم به راحتی بر مشکلات غلبه کرده و شرایط مناسبی را برای مردم فراهم آوریم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه خوزستان به جان مردم بستگی دارد، اظهار داشت: مردم این دیار در 8 سال دفاع مقدس و امروز و برای همیشه مرزداران غیور این مرز و بوم بودند و در دوران دفاع مقدس همه غم ما از دست دادن خرمشهر بود و بالاترین شادمانی ما نیز آزادی خرمشهر بود.

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه مبنای محاسبات مسئولین باید بر این باشد که روند ترسالی ادامه خواهد یافت، اظهار داشت: بدون تردید اگر مشکلات کنونی ناشی از سیل سال بعد هم تکرار شود برای هیچ کس پذیرفتنی نیست، لذا باید برنامه‌ریزی‌های جامع و کاملی را برای مقابله با حوادث احتمالی در نظر بگیریم.

رئیس جمهور افزود: با توجه به اینکه به روزهای گرم شدن هوا نزدیک می‌شویم و در این وضعیت زندگی برای کسانی که دچار آسیب شده و در چادر زندگی می‌کنند بسیار دشوار خواهد بود، لذا باید مسئولین مربوطه موضوع اسکان همه آنهایی که محل مسکونی آنها آسیب دیده را در اولویت قرار دهند.

دکتر روحانی همچنین برآورد خسارت‌ها و پرداخت آنها در سریع‌ترین زمان ممکن را مورد تأکید قرار داد و گفت: مردم باید بدانند که چقدر و چگونه خسارت‌های آنها جبران می‌شود و اگر از این موضوع اطلاع داشته باشند، شرایط سختی را با امیدواری سپری خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فرماندهی حادثه اخیر بر عهده وزیر کشور گذاشته شده است، خاطر نشان کرد: با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید یک نفر به عنوان فرمانده برای مدیریت حادثه سیل تعیین شود تا همه دستگاه‌ها از آن تبعیت کنند، لذا وزیر کشور به این عنوان انتخاب شد و در این راستا قرارگاهی تشکیل شده و کمیته‌هایی برای مدیریت بهتر وضعیت سیلاب تعیین شده است.

دکتر روحانی افزود: همه تلاش مسئولین در زمینه تأمین اثاثیه منزل سیل‌زدگان باید بر این باشد که به جای پول، اثاثیه لازم برای آنها تهیه شود و در این زمینه همه باید از تولیدکننده تا وزارت صنعت به صحنه بیایند و کاری کنند که مردم کمترین دغدغه را در این زمینه داشته باشند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در خصوص تسریع در تعیین خسارت و جبران آن بایستی قرارگاه تحت مدیریت وزیر کشور برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد و دولت با همه امکاناتی که دارد در کنار این قرارگاه قرار دارد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: باید نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی و همه دستگاه‌ها به صحنه آمده و کاری کنیم تاب‌آوری کشور در برابر حوادث زیاد شود.

رئیس جمهور اقدامات انجام شده در زمینه سدسازی در دوران جمهوری اسلامی ایران را بسیار ارزشمند و مفید توصیف کرد و گفت:‌ در ابتدای انقلاب حدود 19 سد در کشور وجود داشت و امروز 172 سد احداث شده است که کار بسیار ارزشمندی است که در دوران 40 ساله انقلاب انجام شده است.

دکتر روحانی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به اقدامات وی در زمینه توسعه و آبادانی کشورمان اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس به همراه آیت‌الله هاشمی در خوزستان و شهر اهواز حضور داشتیم و در جلسات مدیریت جنگ شرکت می‌کردیم. آیت الله هاشمی شخصی بود که از آبادانی ایران لذت می‌برد و کمتر کسی دیدم که اینقدر برای آبادانی ایران حساس باشد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اگر در کنار هم باشیم می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم، گفت: باید در بازسازی کشور نیز به طور جهادی و با وحدت و همدلی و ایثار و فداکاری کارها را انجام دهیم و شرایط زندگی مردمی که دچار آسیب شده‌اند را بهبود بخشیم.

دکتر روحانی در ادامه بازسازی جاده‌ها و پل‌ها که در حوادث اخیر دچار آسیب شده‌اند و همچنین لایروبی اروند رود را مورد تأکید قرار داد و گفت: لایروبی اروندرود از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در این زمینه در سفر به عراق به توافق رسیدیم و لازم است کارهای آن هر چه سریع‌تر آغاز شود. همچنین در جریان این سفر اتصال راه‌آهن خوزستان به بصره نیز مورد توافق قرار گرفت که احداث آن می‌تواند تحول بزرگی برای ایران و همچنین برای خوزستان بوجود آورد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با تبریک میلاد با سعادت ولی‌عصر(عج) گفت: اعتقاد به آینده روشن جهان در همه ادیان آسمانی وجود دارد و مسأله منجی جهان در آینده تاریخ مورد تأکید همه ادیان می‌باشد و در اسلام و مذهب تشیع به طور آشکار و با عمق بیشتری به آن پرداخته شده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در قرآن کریم تأکید شده که پایان زمین از آن صالحان است، اظهار داشت: ناامیدی و خستگی برخلاف آموزه‌های قرآنی است و در قرآن نیز تأکید شده که مردان خدا نه سست می‌شوند و نه احساس ضعف و ناتوانی و درماندگی می‌کنند و لذا هر کسی که بذر یأس می‌پاشد برخلاف منطق اسلام و همه ادیان الهی حرکت می‌کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کاملاً به آینده کشور و حتی آینده عدالت جهانی معتقد هستیم، گفت: با این امید و اعتقاد به آینده روشن باید مسیر خود را ادامه دهیم.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: دشمنان انقلاب و مردم ایران، دنبال پاشیدن بذر یأس هستند تا مردم را خسته کنند و ایران برای کشورهای منطقه الگو نباشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: دشمنان از اینکه ایران اسلامی به عنوان سدی در برابر آنها ایستاده بسیار عصبانی هستند و تصمیماتشان بر مبنای عصبانیت و عدم محاسبه درست نسبت به این منطقه و مردم ایران است.

پیش از سخنان رئیس جمهور در جلسه شورای هماهنگی  مدیریت بحران استان خوزستان،  جمعی از مدیران استان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار خوزستان در سخنانی به تشریح اقدامات انجام شده در مقابله با سیل و همچنین ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکلات ناشی از سیل پرداختند.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز در سخنانی با تشریح اقدامات انجام شده در این مدت برای مقابله و مهار سیل در استان با بیان اینکه تلاش های ما برای مدیریت سیل براساس نظامنامه های موجود بوده است ، گفت: نقش اساسی و اولویت اول ما کاهش تلفات انسانی بوده و اینکه به نحوی مدیریت کنیم که خطر پایین دست به حداقل برسد.

 شریعتی اولویت دوم در اقدامات را پایداری و جلوگیری از شکست سدها و ایمنی و تجهیزات وابسته به آن و اولویت سوم اقدامات و تلاش ها را مدیریت ریسک عنوان کرد و افزود: در این مدت تلاش شده است که کم ترین خسارت مالی و زیر بنایی برای پایین دست را داشته باشیم .

وی با بیان اینکه نقش سدها برای کنترل سیل در استان بر کسی پوشیده نیست، گفت: در سیل بهمن ماه سال 1302 سه چهارم دشت خوزستان را آب گرفت و بیش از 3 هزار نفر کشته شدند و تعداد بیشماری دام تلف شدند اما سدهای کنونی استان بخش عمده ای از این خسارت ها را کاهش داده است.

 استاندار خوزستان با بیان اینکه اگر سدهای استان وجود نداشت در سیل اخیر با این حجم بی سابقه بارش و سیلاب ها معلوم نبود چه بر سر استان و مردم آن می آمد، گفت: باید به روح بزرگ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی درود بفرستیم که در دولت ایشان با حمایتها و راهبری های مقام معظم رهبری این سدهای بزرگ برای استان ساخته شد تا ما امروز خسارت کمتری ببینیم .

 شریعتی با بیان اینکه آورده های آبی یکسال استان 28 میلیارد متر مکعب است درحالی که امسال از مهر تاکنون 35 میلیارد متر مکعب آورده آبی داشته ایم و پیش بینی می شود به رقم 50 میلیارد متر مکعب برسد، گفت: در این سیل گسترده استان هیچ تلفات جانی نداشتیم و سعی کردیم با یک کار جهادی حداقل جابجایی را در مناطق سیل زده داشته باشیم.

وی تاکید کرد:همه دستگاههای اجرایی ، امدادی و نیروهای مسلح با یک کار جهادی  دست به دست هم دادند که تلفات نداشته باشیم ، سدها پایدار باشد و زیر ساخت های شهری خسارت نبیند و خسارت ها نیز حداقلی باشد.

استاندار خوزستان در پایان سخنان خود افزایش ارتفاع سد دز برای کنترل سیلاب، احداث کانال های سیلاب برجدید در شهرهای استان، و توجه به بیمه سیل برای جبران خسارت ها در کشور را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست، آقای تابش رئیس بنیاد مسکن نیز با ارائه گزارشی از وضعیت برآورد خسارت ها در استان و اقدامات انجام شده در این زمینه، گفت: استان هنوز دوران نجات و امداد را طی می کند، آب گرفتگی زیاد است و برآورد خسارت کامل نشده است .

تابش افزود: در 10 شهر و 161 روستا، 6938 واحد احداثی  و 13 هزار واحد تجاری و مسکونی روستایی و شهری خسارت دیده شناسایی شده و بعد از برآورد خسارت ، تامین اعتبار لازم انجام شده است و استان های معین کرمان ، فارس ، البرز، تهران ، هرمزگان  مستقر شده و هماهنگی لازم با وزیر کشور و استاندار انجام شده است .

وی افزود: تاکنون 1326 پرونده برای تعیین و تامین خسارات تشکیل شده و از دو روز قبل پرداخت خسارت ها آغاز شده است ، درخصوص واحدهای احداثی نیز اقدامات خود اعم از آواربرداری  پی ریزی را اغاز کرده ایم.

رئیس بنیاد مسکن جابجایی روستاها را مشکل جدی استان دانست و افزود: نزدیک به 130 روستا را باید جابجا کنیم که در این رابطه باید برای مشکلات اجتماعی و رضایتمندی ساکنان تمهیداتی اندیشیده شود که به سرعت و کم هزینه باشد .

رئیس  سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه 40 روز مانده به سیل جلسه شورای عالی آب استان به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شد، گفت: بارش ها در فروردین ماه غیر قابل پیش بینی بوده  به طوری که میزان بارش در حوزه کارون، در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 52 برابر بود و به همین خاطر خروجی آب از سد کرخه نزدیک به دو برابر گردید.

ایزدجو با بیان اینکه خوشبختانه سیلاب اخیر خوزستان هیچ خسارت جانی نداشته است، گفت: کارگروه و شورای مشورتی سازمان آب و برق با حضور متخصصان با جلسات روزانه خود درمورد میزان خروجی سدها و افزایش و کاهش آن تصمیم گیری می کند.

این مدیر استان خوزستان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو تمام رودخانه های استان به طول 3200 کیلومتر را تعیین حریم و بستر کرده و برای لایروبی این  رودخانه ها درصورت تامین اعتبارات لازم آمادگی دارد.

مهندس چنگرلایی، مدیر اداره کل کشاورزی استان نیز در گزارشی از میزان خسارت سیلاب های اخیر استان به بخش کشاورزی، گفت: در سه دوره سیل در آذر و بهمن ماه 97 و فروردین 98 در مجموع 224 هزار هکتار از اراضی استان خسارت دید و 4400 میلیارد تومان به اراضی و محصولات باغی ، دام و طیور و صنعت زنبورداری خسارت وارد شده است و 32 هزار نفر از بهره برداران کشاورزی خسارت دیده اند.  

مدیرکل کشاورزی استان خوزستان با برشمردن خسارات سیل اخیر به بخش کشاورزی استان، از تصمیم دولت برای پرداخت خسارت به سیل زدگان و اجرای سریع آن قدردانی کرد و گفت:مصوبه دولت بارقه امید را در بین کشاورزان ایجاد کرد، تاکنون 42 میلیارد تومان خسارت به خسارت دیدگان پرداخت شده است و برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد هستیم مزارع و دام هایی که دچار خسارت می شوند و بیمه نیستند نیز خسارت دریافت می کنند.

 وی با بیان اینکه در اوج بحران سیل ما برداشت گندم را آغاز کردیم و تا امروز 105 هزار تن گندم در استان تحویل سیلوها شده است، گفت: امسال برغم همه مشکلات ناشی از سیل تاکنون 70 میلیارد تومان بابت 35 درصد گندم تحویلی به سیلوها پرداخت شده  که جای تقدیر دارد.

در ادامه این نشست، دکتر نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی  گزارشی از وضعیت   بیماری های ناشی از سیل اعم از بیماری های عفونی و روده ای در منطقه خوزستان و همچنین برنامه ها و اقدامات انجام شده برای مقابله با این بیماری ها، خدمات بهداشتی ، درمانی و واکسیناسیون های انجام شده  ارائه کرد.

ساعدی، ناصری نژاد و یوسفی سه تن از نمایندگان استان خوزستان به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان نیز در سخنانی از تلاش جمعی مردم ، دستگاه های دولتی و اجرایی، نهادهای امداد رسان ، نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج برای مقابله با سیل و کمک به سیل زدگان و جبران خسارت ها قدردانی کردند.

ساعدی با قدردانی از رئیس جمهور که برای دومین بار طی دو هفته اخیر برای بررسی وضعیت سیل و نظارت بر اقدامات انجام شده به استان خوزستان سفر کرده است گفت: حضور دوباره رئیس جمهور در خوزستان دل مردم رنج دیده استان را شاد کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سیلاب برغم آسیب هایش ، حماسه و وحدت ملی را به تصویر کشید که تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد، گفت: تشکیل کارگروه های تعیین خسارت ها و دلگرم کردن مردم با پرداخت سریع خسارت ، تامین علوفه دام ، دستور به بانک ها و موسسات مالی برای مراعات حال بدهکاران بانکی در مناطق سیل زده، شروع مرحله پساسیل برای تخلیه روستاها ، پل سازی و ترمیم و بازسازی جاده های ارتباطی و بازسازی زیر ساخت های شهری از جمله مهمترین انتظارات مردم است.

ناصری نژاد دیگر نماینده استان در مجلس شورای اسلامی نیز، گفت: مبلغی که برای خسارت کشاورزان از سوی بیمه تعیین شده ، قابل قبول نبوده و نیازمند اصلاح است.  وی همچنین بخشودگی دریافت حق آبه کشاورزان در سال جاری از سوی وزارت نیرو، تسریع در پرداخت خسارت ها، اختصاص سهمیه خاص آرد فوق العاده به ساکنان روستاها ، تامین آب معدنی سیل زدگان در روستاها را مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت نظارت و مدیریت توزیع اقلام میان سیل زدگان تاکید کرد.

یوسفی نماینده اهواز در مجلس نیز ماندگاری بیشتر سیل و آثار تخریبی و اجتماعی آن بر اثر ماندگاری زیاد را از تفاوت های سیل در خوزستان با دیگر نقاط کشور دانست و گفت: یکی از آثار زیانبار ماندگاری سیل در خوزستان افزوده شدن به جمعیت حاشیه نشینان اهواز و دیگر شهرهای بزرگ است که باید برای آن چاره اندیشی شود.

یوسفی همچنین به خسارت های وارد شده به مجموعه 7 واحدی تولید نیشکر در استان اشاره کرد که به گفته او 5 واحد از 7 واحد نیشکر زیر آب رفته است و این وضعیت برای تولید و گردش کار آن در سال جاری مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایروبی کارون نیاز به تایید و تصویب شورای اقتصاد کشور دارد، گفت: براساس گزارش ها تا سال 2050 کشور ما درگیر خشکسالی خواهد بود به همین خاطر بحث های انتقال آب نباید به واسطه سیل اخیر تحت تاثیر قرار گیرد.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید