ارسال پیامک انبوه ممنوع شد
ارسال پیامک انبوه ممنوع شدمعاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد که براساس مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و آئین‌نامه‌های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است.

«مجید حقی» در همین رابطه افزود: «در مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده است که اپراتورهای تلفن همراه از امروز 25 فروردین 98 آن را اجرائی می‌کنند.»

مطابق گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی این تصمیم ین تصمیم در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکین در حوزه ICT اجرائی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایتمندی مشترکین را در پی داشته باشد.

از چندی پیش که مردم نسبت به حجم انبوه تبلیغات پیامکی بارها و بارها اعتراض خود را نسبت به این موضوع در شبکه‌های اجتماعی نشان دادند، وزارت ارتباطات تلاش کرد تا در اقداماتی مختلف جلوی ارسال این حجم از پیامک‌ها گرفته شود. محدودیت سازی پیامک به ۵۰۰ عدد در شبانه روز می‌تواند تا حدی در برابر این اقدامات نقش راه حلی را ایفا کند.

چندی پیش نیز معاون وزیر ارتباطات از قطع ۱۲۰ هزار سیم کارت ارسال کننده پیامک انبوه تبلیغاتی خبر داده بود او همچنین پیش‌تر در مورد چگونگی حذف این پیامک‌ها به ایسنا گفته بود:

    « در اینجا بحث فرهنگ‌سازی مطرح است و این‌که راهکارهای ارزان‌تر مانند تبلیغات برای کسب‌وکارهای کوچک فراهم شود. تا زمانی که برای یک تبلیغ کوچک در صداوسیما یا در بیلبوردهای شهری باید میلیون‌ها تومان پرداخت شود، آن‌ها قاعدتاً سراغ تبلیغات ارزان‌تری می‌روند که اگرچه برای کسب‌وکار یک راهکار ارزان‌قیمت است، اما برای مردم مزاحمت دارد.»

گفتنیست مشترکان تلفن همراه می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری ستاره هشتصد مربع (# 800 *) نسبت به درخواست قطع سرویس پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده اقدام کنند. البته با وجود راه‌اندازی این سامانه‌ها، راهکارهای جدیدی برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سوی برخی افراد اتخاذ شده و بدین ترتیب عده‌ای با بهره‌گیری از سیم‌کارت‌های شخصی به جای سرشماره‌های ارسال پیامک انبوه به ارسال این پیام‌ها می‌پردازند.

پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود؛ البته بسیاری از پیامک‌های ارسالی با شماره‌های تلفن همراه شخصی ارسال می‌شود و امکان ثبت شکایت از این شماره‌ها نیز در سامانه ۸۰۰ فراهم شده است.

نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید