ائتلاف برای فردایی ها
ائتلاف برای فردایی ها
 انتظارات فعالان بخش خصوصی از «ائتلاف برای فردایی ها»

دیروز سه هزار و 417 تن از فعالان اقتصادی در تهران پای صندوق های رای رفتند تا نمایندگان خود در پارلمان بخش خصوصی را انتخاب کنند؛ آنها پای صندوق های رای، مهمترین خواسته های خود از منتخبان را «ساماندهی اقتصاد»، «ارتباط با کشورهای همسایه»، «انتقال خواسته های بخش خصوصی به دولت و مجلس» و «عبور از منافع فردی برای تحقق منافع بخش خصوصی» ذکر کردند.
ائتلاف برای فردایی ها هفته پیش در خانه امین الضرب، دور هم جمع شدند و عکس یادگاری گرفتند و عهد بستند که «راهی که برای ساختن فردای ایران آغاز شده را با انسجام و استحکامی بیشتر پی گیرند».
«ائتلاف برای فردا» نام جریان و جمعی از فعالان اقتصادی است که از دوره هشتم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برای ورود به پارلمان بخش خصوصی با شال های «آبی فیروزه ای» پا به میدان رقابت گذاشتند و امسال نیز با آرایشی دیگر و با غیبت چهره های معروفی همچون «پدرام سلطانی» در انتخابات شرکت کردند.
رقابت انتخاباتی فعالان اقتصادی در تهران، امسال در قالب سه ائتلاف اصلی جریان «ائتلاف برای فردا»، «پیشگامان تحول» و «تشکل ها و کارآفرینان اقتصاد ملی» شکل گرفت. این انتخابات از صبح دیروز (شنبه) در هتل لاله تهران آغاز و تا ساعت 19 و 30 دقیقه ادامه داشت و بالاخره، ساعتی پیش، «ابراهیم بهادرانی» رئیس هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نتایج آن را اعلام کرد.
در فهرست نخست – یعنی ائتلاف برای فردا - مسعود خوانساری، سیده فاطمه مقیمی، ناصر ریاحی، محمدرضا انصاری، عباس آرگون، محمد لاهوتی، سید رضا رضی میری، افشین کلاهی، محمد امیرزاده، شهاب جوانمردی، سید مجید صدری، محمدرضا طلایی، مجید حسین نژاد، مهدی شریفی نیک نفس، مهرداد عباد، مهدی فنایی برای بخش بازرگانی نامزد شده بودند که همه آنها توسط فعالان اقتصادی انتخاب شدند.
در بخش صنعت این فهرست نیز هاله حامدی فر، حسن احمدیان، سید محمد اتابک، محمدرضا زهره وندی، رضا پدیدار، علی نقیب، محمود نجفی عرب، حمیدرضا صالحی، محمدرضا نجفی منش، عباسعلی قصاعی، علیرضا کلاهی صمدی، هرویک یاریجانیان، فرزین فردیس و محمدحسن دیده ور حضور داشتند که آنها نیز به طور کامل موفق به اخذ رای شدند.
در بخش معدن، اعضای ائتلاف برای فردا شامل علاالدین میرمحمد صادقی، فریال مستوفی، محمدرضا بهرامن و سجاد فروغی بود که به پارلمان بخش خصوصی راه یافتند.
علاوه بر این، «احمدرضا فرشچیان»، «کاوه زرگران»، «احمد صادقیان» «حسن فروزانفرد»، «مهدی معصومی اصفهانی» و «علی تقوی فر» نیز نامزدهای «ائتلاف برای فردا» برای بخش کشاورزی بودند که آنها نیز اعتماد فعالان بخش خصوصی را جلب کردند.
در فهرست دوم یعنی یعنی ائتلاف «پیشگامان تحول»، افرادی چون «اسداله عسگراولادی»، «سید حمید حسینی»، «مجیدرضا حریری»، «محمدرضا بهزادیان» و «محسن مهرعلیزاده» حضور داشتند که نتوانستند به نهمین دوره از هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران راه یابند.
فهرست سوم یعنی جریان «تشکل ها و کارآفرینان اقتصاد ملی» نیز در این انتخابات شکست خورد و افرادی چون «یحیی آل اسحاق» و «علی نبی خاموشی» نتوانستند راهی پارلمان بخش خصوصی شوند.

** به دنبال ارتباط با کشورهای همسایه باشند
در ساعت های اخذ رای، خبرنگار ایرنا با تعدادی از شرکت کنندگان در این انتخابات گفت و گو کرد و مهمترین انتظارات آنها از نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی را جویا شد.
«حمیدرضا صیفی» یکی از فعالان بخش خصوصی به ایرنا، گفت: انتظار داریم اتاق نهم، پارلمان بخش خصوصی را به جایگاه واقعی خود برگرداند و اقتصاد این سرزمین را ساماندهی کند.
وی با بیان اینکه نمایندگان بخش خصوصی باید با یک صدا از فعالان اقتصادی حمایت کنند، تاکید کرد: تجار و بازرگانان باید با 15 کشور هم مرز با ایران برای صدور کالا و خدمات فنی ومهندسی وارد ارتباط عملیاتی شوند.
این فعال اقتصادی مهمترین چالش اقتصاد سال آینده را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: کشورهای همسایه سالانه یک هزار و 300 میلیارد دلار واردات دارند که سهم ایران از این ظرفیت تنها نیم درصد است؛ بنابراین، نمایندگانی منتخب اتاق نهم باید تلاش کنند آن را حداقل به چهار تا پنج درصد برسانند.

** شاخص های اقتصادی را با شاخص سیاسی متر نکنیم
«یحیی آل اسحاق» - که خود یکی از نامزدهای انتخاباتی این دوره بود - در گفت و گو با ایرنا، گفت: با توجه به شرایط سخت و بحرانی کشور انتظار داریم، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به به کمک دولت، فعالان بخش خصوصی و همه دست اندرکاران بیاید.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان منتخب باید با استفاده از همه ظرفیت های کشور برای پیشبرد اهداف گام بردارند، گفت: باید به تجربه ای که در 40 ساله گذشته کسب کرده ایم عمل کنیم؛ یعنی نباید شاخص های اقتصادی را با شاخص های سیاسی متر کنیم.
آل اسحاق که تجربه ریاست اتاق بازرگانی تهران را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: اتاق نهم نباید اتاق سیاسی، بلکه باید اتاق اقتصادی باشد تا بسیاری از مشکلات حل شود.

** خواسته های بخش خصوصی را به مسئولان انتقال دهند
یکی دیگر از فعالان بخش خصوصی که در عرصه کابل و لوازم برقی فعالیت دارد، به خبرنگار ایرنا، گفت: از نمایندگان منتخب خود انتظار داریم که خواسته های بخش خصوصی را به مجلس، دولت و مسئولان منتقل کنند و به دنبال منافع فردی نباشند و منافع بخش خصوصی را بدون درنظر گرفتن اعتقادات آنها پیگیری کنند.

** اتاق تصمیم گیری های عجولانه و متناقض را کم کند
«پدرام سلطانی» که هم اکنون نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران را به عهده دارد، در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: انتظار داریم اتاق نهم به تمام وظایفی که به موجب قانون و کارکرد برای آن تعریف شده عمل کند و در این دوره، اتاق تهران و اتاق های سراسر کشور یک گام رو به جلو بردارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور در شرایط اقتصادی نامطلوبی قرار دارد و مسائل و مشکلات اقتصادی عدیده ای به وجود آمده است، اتاق باید با تمرکز جدی بتواند در ارتباط با حاکمیت، تصمیم گیری های عجولانه و متناقض را کاهش دهد.
سلطانی افزود: یک ماموریت اساسی تر برای اتاق بازرگانی در دوره نهم، راه اندازی گفتمان ملی اصلاح حکمرانی اقتصادی کشور است؛ مشکلات ما در سطح حکمرانی است و از سطح قوانین و بخشنامه ها، آئین نامه ها عبور کرده است.
وی تصریح کرد: تا زمانی که ساختار درست و نظامِ تصمیم گیری اصلاح نشود، حتی اگر تحریم های آمریکا برداشته شود نیز اقتصاد ما مسیری که منجر به شکوفایی و بالندگی و رشد اقتصادی باشد را طی نخواهد کرد.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه «اکنون زمان تغییر پارادایم و تغییر تصمیم گیری هاست»، گفت: جایگاه اتاق در دو سه دوره گذشته تغییر کرده، اما هنوز نقشی محدود در تصمیم سازی ها دارد که این مساله قابل حل است؛ اتاق به عنوان بازیگری فعال، باید برای رسیدن به این گفتمان و تغییر پارادایم فعالیت کند
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید