ظلم به مردم، توقف توسعه فضای مجازی به دلیل رشد جرایم
آذری جهرمی در جمع جوانان فیروزکوه همزمان با سالگرد دهه فجر
آذری جهرمی در جمع جوانان فیروزکوه همزمان با سالگرد دهه فجر:
تراکنش های دولت الکترونیکی با همکاری همه دستگاه‌ها باید به یک میلیارد تراکنش برسد/هرجا احساس کنم توسعه دولت الکترونیکی به درستی پیش نمی رود به صراحت با مردم صحبت می کنم/توقف توسعه فضای مجازی به دلیل رشد جرایم ظلم به مردم است


آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در جمع جوانان فیروزکوه با بر شمردن خدمات انجام شده پس از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن به ویژه در علومی چون هسته ای و فضایی و مقایسه تفاوت های زندگی در هر دو دوره از همه دستگاه‌ها خواست برای راحتی بیشتر زندگی مردم با دولت الکترونیکی همکاری کنند.
 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی صبح امروز (پنجشنبه) با حضور در شهرستان فیروزکوه در نشست با جوانان این شهرستان با تبریک چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گفت: آثار وجود نظام اسلامی در کشور کم و بیش مشخص است، هرچند برای جوانانی چون من که دوران قبل از انقلاب را تجربه نکرده و بخوبی نیز شرایط آن دوران برایمان به تصویر کشیده نشده و باتوجه به سرانه پایین مطالعه،  اوضاع و شرایط آن زمان شاید کمتر قابل درک است اما از تصاویر بجای مانده مشخص است که اقشار و افراد با دیدگاه های متفاوت نارضایتی داشتند که یکی از مهمترین دلایل آن عدم استقلال بود.

وی با بیان اینکه امام راحل حرکتی را آغاز کردند و دشمنان به شیوه هایی که توانستند چون تحریم های دوران جنگ تحمیلی و تداوم تحریم های اقتصادی سنگ اندازی کردند، افزود: در دورانی که کشور ۳۵ میلیون جمعیت بیشتر نداشت، چه تعداد از مردم روستایی و مناطق محروم به آب و برق دسترسی داشتند و وضعیت جاده ها در کشور چگونه بود؟

وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اشاره به وجود فعالیت هایی چون «ایران ایر» در دوران طاغوت، اظهار کرد: اگرچه ایران ایر در آن دوران درجه اول بود اما فقط در حوزه هایی که بازار مصرف بودیم اجازه پیشرفت را به ما می دادند و در حوزه هایی چون هسته ای ، فناوری فضایی و حوزه هایی که لبه تکنولوژی محسوب می شوند اینطور نبود.

آذری جهرمی با اشاره به وضعیت بسیار نابسامان بهداشت در چهل سال پیش، تصریح کرد: روزگاری که در دنیا تمدن وجود نداشت تمدن ایران زمین مطرح بود اما در مقطعی از تاریخ، اروپا فرایند رشد را شروع کرد درحالیکه در ایران به ویژه در دوران قاجار، مدیران ناکارآمدی حضور داشتند که ایران متوقف ماند و در دوران پهلوی نیز این عدم رشد و تولید ادامه یافت و حرکت به سمت ایجاد بازار مصرف سوق پیدا کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اظهار تاسف از وجود مناطق محروم آن هم چهل سال پس از انقلاب، خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ مراجعه کنیم متوجه می شویم که قبل از آن محرومیت در بسیاری از نقاط ایران وجود داشت بطوریکه پدرم با چهار خانواده دیگر در خانه مادرش مجبور به زندگی بود درحالیکه امروز شرایط را همه شاهد هستیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه آمریکا اگر دلسوز مردم ایران بود چرا جلوی دارو و غذا را بسته است و اجازه استفاده استارت آپ های ایرانی از مارکت های خود را نداد، گفت:امام راحل رحمت اله علیه رهبری را بر عهده گرفت و جوانان در چهل سال گذشته حرکت بزرگی را آغاز کردند که امروز به برکت خون شهدا و بزرگواری رهبر انقلاب که بعد از امام راحل پرچم هدایت را در دست گرفتند، مسیر همچنان ادامه دارد.

وزیر ارتباطات با اعلام اینکه با کمک فرمانداری فیروزکوه در تملک اراضی و رفع مشکل برق، همه روستاهای این شهرستان دارای خدمت ارتباطی می شوند و ۴۶ روستا تا پایان خردادماه تحت پروژه اینترنت  روستایی قرار می گیرند، اظهار کرد: مطابق آخرین آمارهای سازمان ملل متحد درحالی ایران از نظر شاخص توسعه دولت الکترونیکی  با ۲۰ رتبه صعود به رتبه ۸۵ دنیا رسیده که مطابق برنامه ششم توسعه باید ۳۰ رتبه صعود کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت الکترونیکی برای راحت تر کردن زندگی مردم است، افزود: تجربه کارت سوخت نشان داد که از طریق کدهای دستوری، سایت و اپلیکیشن به بیش از سه میلیون ایرانی در کمتر از سه دقیقه و بدون کمترین هزینه خدمات ارایه شد.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید با اعلام اینکه استعلامات مرکز ملی تبادلات دولت الکترونیکی از ابتدای سال تاکنون نشان می دهد تراکنش ها از ۲ به ۹۶ میلیون تراکنش رسیده و نشان از رشد ۴۸ برابری دارد ،و این میزان باید به یک میلیارد تراکنش در ماه برسد که نیاز به کمک سایر دستگاه ها دارد، اظهارکرد: باید قبول کنیم که دل کندن برخی از دستگاه ها از ارباب رجوع سخت است.
عضو کابینه دوازدهم راه حل گسترش دولت الکترونیکی را مطالبه مردم دانست و تصریح کرد: بسیاری از فرایندهای اداری منوط به اتصال سامانه های آنها برای خدمات دهی به مردم هستند و درحالیکه در مجلس قانون بودجه دولت الکترونیکی در حال بررسی است اما در کمیسیون تلفیق پیشنهاد کمیسیون صنایع مبنی بر اختصاص هزار میلیاردی بودجه آن حذف می شود.

وی با بیان اینکه همه در مورد دولت الکترونیکی‌‌و ضرورت توسعه آن خوب صحبت می کنند، افزود: فقط با حذف قبوض خدماتی ۱۴۴۰ میلیارد تومان (که رییس جمهوری نیز بر آن تاکید دارد)، صرفه جویی صورت می گیرد و این درحالیست که از ابتدای سال تاکنون کل بودجه تخصیصی هزار میلیاد تومان بوده است.

وزیر ارتباطات با طرح این سوال که اگر دچار مشکلات هستیم و منابع نداریم چرا یک دستگاه برای خدمات دهی به مردم‌چهار کارت هوشمند با هزینه هرکدام پنجاه هزار تومان صادر می کند، ادامه داد: فرض کنید ۲۰ میلیون نفر از مردم نیازمند این کارت ها باشند حساب کنید چه هزینه ای باید پرداخت شود. از همین رو محکم در مورد توسعه دولت الکترونیکی ایستاده ام و‌هرجا احساس کنم که کار جلو نمی رود صراحتا با مردم صحبت می کنم و تلاش می کنیم تا پایان اردیبهشت ماه سلامت الکترونیکی در چهار استان راه اندازی کنیم.

آذری جهرمی با بیان اینکه برخی در مورد تهدیدات شبکه های اجتماعی و برخی در مورد مزایای آن صحبت می کنند، خاطرنشان کرد: هم تهدیدات واقعیت است و هم مزایای آن اما استرس وارد کردن به مردم و بر هم زدن آرامش مردم و ایجاد دو قطبی در جامعه نادرست است.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید توقف توسعه فضای مجازی به دلیل رشد جرایم را ظلم به مردم دانست و گفت: پلیس فتا انصافا زحمات زیادی کشیده است و اخیرا رییس پلیس فتا گفت که با ۷۰۰ نفر که در فضای مجازی به ترویج پورنوگرافی مشغول بودند برخورد صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه راه درست، آگاه کردن والدین و‌ تولید محتوای مناسب کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: باید به وقتش فیلترینگ صورت گیرد و ترسی هم از آن نداشته باشیم اما ایجاد دو قطبی بر سر این مساله می شود اتفاقی همچون صحنه ای که تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملتهای آسیا از ژاپن گل خورد یعنی در لحظه ای که همه حواسشان  در اعتراض به داور بود، گل خوردیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جوانگرایی به دستورات رییس جمهوری بر استفاده از ظرفیت جوانان اشاره کرد و‌گفت: خوب است سازمان امور استخدامی گزارشی در این رابطه ارایه دهد که فکر می کنم نتایج امیدوار کننده ای داشته باشد.

آذری جهرمی با بیان اینکه در همان ابتدا سن مدیریتی در وزارت ارتباطات را هشت سال کاهش دادیم، اظهار کرد: همچنین یک ماه زودتر از اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان آن را اجرا کردیم.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید به انتخاب هیات مدیره جوان در شرکت ملی پست، سازمان فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت،اشاره کرد و گفت: البته باید تجربه گذشتگان را به واسطه شعار جوانگرایی نادیده نگیریم و بنده به عنوان وزیر از وزرای سابق ارتباطات مشورت می گیرم‌ و انصافا آنها نیز در این رابطه کمک می کنند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه از با تجربه ها در عرصه فکری و استراتژی و جوانان در مراحل اجرا باید استفاده کرد،ادامه داد: شاهد بودیم که در انقلاب و‌حوادثی چون هفتم‌تیر و‌در جنگ تعداد زیادی از مسوولان شهید شدند اما کشور به کارش ادامه داد و با جوانگرایی نیز‌کارها پیش می رود و شاید نتایج بهتری هم گرفتیم.
در ادامه آذری جهرمی راهی شهرستان دماوند شد و از نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی بازدید کرد.

در این نمایشگاه توسط وزیر ارتباطات از تمبر چهل سالگی انقلاب اسلامی رونمایی شد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید