ضریب نفوذ 70 درصد اینترنت در استان آذربایجان غربی
ضریب نفوذ  70 درصد اینترنت در استان آذربایجان غربی مدیر کل ICT آذربایجان غربی:
ضریب نفوذ اینترنت در استان 70 درصد است
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در نشست خبری با باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی از ضریب نفوذ 70 درصدی اینترنت ثابت و سیار در استان خبر داد و گفت: سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستادر استان پیگیری می‌شود.
قاسم جلیلی نژاد، مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی در این گفت‌و‌گو  که با هدف اشاعه عملکرد چهل ساله انقلاب صورت گرفت، اظهار کرد:در راستای اجرایی شدن برنامه ششم توسعه برای کاهش شکاف دیجیتالی در بحث زیرساخت‌های ارتباطی ظرفیت شبکه انتقال استان ۵ برابر رشد داشته است.
وی با اشاره به ارتقاء سایت‌های نسل چهارم(4G) در استان گفت:از ابتدای سال 96 تا کنون  77 درصد افزایش در حوزه ارتقاء سایت ها داشته ایم که خود گام مهمی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطات استان محسوب می‌شود.
مدیر کل ICT استان افزود:بهره برداری از ظرفیت‌های ایجاد شده در پهنای باند استان حداکثر یک‌سوم ظرفیت می باشدانتظار می‌رود ارگانها و سازمان‌های دخیل برای استفاده بهینه از تمامی ظرفیت در حوزه تولید محتوا تلاش کنند.
وی با اشاره به سهم ناچیز تولیدات محتوای ایرانی اسلامی اظهار کرد:توسعه این حوزه نیازمند یک عزم عمومی و ورود تمام دستگاه های مرتبط اعم از صدا و سیما ، فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه و سایر ارگان ها است.
جلیلی نژاد با اشاره به اینکه اقتصاد امروز به سمت دیجیتال شدن حرکت می کند عنوان کرد:حوزه فناوری اطلاعات می‌تواند زمینه‌ساز اشتغال پایدار در جامعه باشد.  
مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی، فناوری اطلاعات را بعنوان موثرترین بخش برای توسعه سایر بخش‌ها مطرح کرد و راه احیای دریاچه ارومیه و ایجاد بهره‌وری مثبت از حوزه کشاورزی را تامین زیرساخت های فناوری و هوشمندسازی بخش کشاورزی استان دانست.
وی از اقدامات حمایتی از طرح‌های اشتغالزا در حوزه فناوری اطلاعات استان خبر داد وخاطرنشان کرد: اخیراً کارگروه وام وجوه اداره شده که در پایتخت متمرکر بود در خود استان تشکیل یافته است و تا سقف 2 میلیارد ریال به شرکت‌های نوپا دارای سه سال سابقه فعالیت وام کم‌بهره داده می‌شود.
مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی، به پوشش تلفن‌های همراه در جاده های استان اشاره و اظهار کرد: در بحث پوشش جاده‌ای مشکل اصلی در کوهستانی بودن آذربایجان غربی است و در سفر اخیر معاون وزیر ارتباطات به استان، مصوب شد که 200 کیلومتر از نقاط کور جاده‌های استان برای استفاده بهتر از خدمات ارتباطی تقویت شود که تا کنون 60 درصد این طرح انجام شده است.
جلیلی نژاد از رونمایی بزرگترین برگردان شبکه تلفن روستایی( GSM-WLL) کشور به شبکه تلفن همراه در مخابرات منطقه آذربایجان غربی خبرداد و گفت: به منظور ارتقاء کیفیت شبکه ،بهبود دسترسی مشترکین روستایی و تقویت پوشش جاده ای استان این طرح اجرایی شده است و به صورت رسمی در مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی رونمایی می شود.

۲ بهمن ۱۳۹۷ ۱۵:۰۰

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید