حذف واسطه‌ها در استارت‌آپ فروش آنلاین میوه
حذف واسطه‌ها در استارت‌آپ فروش آنلاین میوه  صبح امروز طی مراسمی در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سامانه بازرگام به عنوان نخستین اپلیکیشن عرضه میوه با امضای تفاهم نامه ای با اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

هدف اصلی این پلتفرم، مدیریت زنجیره تامین فراگیر است، که فاز اول آن مدیریت فروش و توزیع میوه به صورت پخش مویرگی در تمام تهران است، در فاز دوم سایر اقلام از جمله مواد غذایی، بهداشتی و … به آن اضافه خواهد شد.و رفته رفته در سراسر ایران گسترش خواهد داشت.

این پلتفرم باکمک امکانات و ظرفیت های گروه تعاونی پیشگامان، مدیریت خدمات لجستیک را انجام ‌می‌دهد بصورتی که میوه بعد از خرید از باغداران و کشاورزان در سردخانه پیشگامان دپو و سپس پس از تفکیک و بسته بندی، توسط شرکت حمل و نقل به مراکز استان‌ها ارسال و همچنین توسط پست پیشگامان توزیع مویرگی می شود .

مراسم رونمایی رسمی از این پروژه با سخنرانی امیرحسین رضایی نژاد، مدیر استارآپ بازرگام شروع شد، وی در ارتباط با روند شکل‌گیری این استار آپ گفت: ایده بازرگام از یک سال و نیم پیش شکل گرفت، زیرا در بخش تجارت الکترونیک ایران، محصولاتی که مصرف بیشتری را نسبت به اقلام دیگر از نظر فروش رشد کم‌تری داشته‌اند، که دلایل اصلی آن مربوط به ضایعات، تاریخ مصرف، روش‌های توزیع بوده است، به همین خاطر اقلامی مانند میوه و سبزیجات که جزء گروه محصولات تند مصرف بشمار می‌روند تا کنون از سایر بخش‌های کالایی، رشد و توسعه کم‌تری داشته‌اند.

رضایی نژاد در ادامه افزود: به همین خاطر نظریه‌ای تحت عنوان بازرگام شکل گرفت تا کسب و کار نوپایی را در حوزه‌ محصولات تند مصرف ایجاد کند، با توجه زیر ساخت غنی گروه تعاونی پیشگامان در بخش سردخانه و باغداری، تصمیم بر آن شد تا فعالیت شرکت در این بخش با خرید میوه از باغ‌داران آغاز شود.

وی خاطر نشان کرد: از زمانی که میوه از باغ دار به دست مصرف کننده برسد افزایش قیمت ۵ تا ۷ برابر دارد، بخشی از این افزایش قیمت قابل قبول است، اما درصدی از آن بخاطر وجود افراد ‌واسطه یا سودجو است، که اصلا ضرورتی ندارد، به همین خاطر استارتاپ بازرگام با هدف توسعه مواد تند مصرف و با محصولات میوه و صیفی‌جات و حذف واسطه در فرایند فروش آنها فعالیت خود را آغاز کرد.

روند فعالیت ما به این صورت است که میوه مستقیم از باغ‌دار خریداری شده، سپس در سردخانه‌های پیشگامان دپو و در نهایت از طریق توزیع پستی اپراتور پیشگامان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

وی افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد رقابت کسب و کارهای نوپا با نوع سنتی آنها هستیم که در این بین هزینه‌های هنگفتی نیز انجام می‌شود. خوشبختانه این اتفاق برای استارآپ بازرگام رخ نداد، چراکه بخش سنتی و متولی اصلی این بازار یعنی همان اتحادیه میوه و تره‌بار، حمایت و همکاری تنگاتنگی با این پروژه داشته اند .

رضایی نژاد در ارتباط با مزیت‌های بازرگام نسبت به سایر سرویس دهنده های مشابه گفت: مجموعه پیشگامان بحث خرید مستقیم میوه از باغ‌دار را دارد، همچنین دارای زنجیره‌ای از تامین تا تحویل است، که توانسته هزینه مصرف کننده را برای خرید میوه به حداقل برساند.

در حال حاضر برای خرید انواع میوه از مجموعه های مشابه بین ۲۵ تا ۵۰ درصد تفاوت قیمت با نرخ بازرگام وجود دارد. چرا که این مجموعه ها میوه را تنها در رده کیفیت ممتاز عرضه می‌کنند، اما مجموعه ما در حال حاضر عرضه میوه در سه رده کیفی را فراهم کرده است. زمانی که میوه به دست مشتری می‌رسد حداقل ۴ مرحله واسطه‌ای را طی کرده اما ما توانسته‌ایم آن را به تنها یک مرحله کاهش دهیم. مجموعه پیشگامان تأمین مستقیم میوه را با حذف واسطه و فراد سودجو انجام ‌می‌دهد.

وی درباره مناطق تحت پوشش کنونی و نحوه قیمت گذاری عنوان کرد: فعالیت ما در ۳ مرکز استان آغاز شده که شامل تهران، اصفهان و یزد است، و در حال حاضر زمان ارسال سفارش مشتری در بازه ۳ ساعته انجام می‌شود که قرار است در آینده‌ای نزدیک این بازه زمانی به یک ساعت کاهش بیابد، همچنین مبنای قیمت گذاری نیز نزدیک به بهای بازارچه‌های میوه و تره بار و به بیان بهتر کیفیت بالاتر و قیمت پایین‌تر است.

رضایی نژاد اعلام کرد: مهم‌ترین مزیت امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه میوه و تره‌بار به رسمیت شناخته شدن بازرگام است، چرا که شرکت ما میوه دست‌چین شده تحویل مشتری داده و همچنین میوه به صورت خالص فروخته خواهد شد، به بیان دیگر بهای بسته بندی، جعبه یا سبد همراه میوه با آن حساب نشده و به همین خاطر قیمت میوه به مراتب پایین‌تر خواهد آمد.

وی در پایان در ارتباط با موضوع مهم محیط زیست گفت: پاکت‌هایی را که بازرگام میوه را در آن برای مشتری ارسال می‌کند از جنس کاغذ سنگی است، که برای تولید آن به هیچ عنوان درختی قطع نشده و همچنین آب هم مصرف نمی‌شود. این کاغذ از سنگ و ترکیبات مشابه درست شده که امکان برگشت دوباره به چرخه طبیعت را خواهد داشت. پیش بینی ‌می‌شود در استفاده از مدل پاکت میوه، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد هزینه میوه کاهش یافته و مردم قدرت بیشتری برای خرید میوه را خواهند داشت.

اسدالله کارگر، رییس اتحادیه صنف میوه و سبزیجات سخنران بعدی این مراسم بود، وی گفت: با اینکه ما تا کنون در بخش سنتی فعالیت داشته‌ایم، اما به تکنولوژی نیز علاقمند هستیم؛ هدف اصلی مقرون به صرفه کردن بهای نهایی قیمت میوه برای مصرف کنندگان است. اصلی‌ترین کار انجام شده در این مجموعه حذف واسطه‌ها و افراد سودجو و رساندن مسقیم میوه از تولید کننده به دست مصرف‌کننده است.

وی خاطر نشان کرد:عرضه میوه بصورت آنلاین، کاملاً غیر قانونی بوده و تنها با تنظیم و تفاهم‌نامه با اتحادیه میوه و تره‌بار امکان پذیر خواهد بود.

دکتر قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی در ادامه این مراسم گفت: خیلی خوشحال هستیم در ذیل توسعه چنین برنامه‌ای، شاهد شکل‌گیری و تولد بخشی از کسب و کارهایی هستیم که در زمینه خدمت رسانی به مردم نقش آفرینی می‌کنند. امروز افتخار داریم در یکی دیگر از بخش‌های زنجیره نیاز و دارای ارزش افزوده بالا، خدمت کنیم. در این منظر نهادهای حاکمیتی خیلی همکاری خوبی داشته‌اند و خوشبختانه مدیریت شهری در تهران بسیار ما را همیاری داده است.

در پایان این مراسم تفاهم نامه بین شرکت پیشگامان و اتحادیه میوه و تره بار استان تهران امضا گردید.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید