همه آزمایش ایدز بدهید
همه آزمایش ایدز بدهید معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه تنها راه‌حل کنترل بیماری ایدز اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به اقشار مختلف مردم است، تأکید کرد: همه برای جلوگیری از گسترش ایدز باید آزمایش دهند.

سعید کتابی ظهر سه‌شنبه 6 آذر در کمیته ایدز شهرستان ملایر، افزود: در سراسر جهان و به منظور مبارزه با این بیماری، اول دسامبر هر سال به نام "‌روز جهانی مبارزه با ایدز" نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: این‌یک بیماری ناشناخته برای فرد است که فقط با آزمایش مشخص می‌شود بنابراین باید افراد در معرض خطر را ترغیب به دادن آزمایش کنیم.

کتابی با اشاره به اینکه این بیماری درمان قطعی ندارد اما می‌شود با دارو آن را کنترل کرد البته این برای دولت هزینه بسیار بالایی دارد، ادامه داد: شعار امسال روز جهانی مبارزه با ایدز "من برای آگاهی از سلامتی خودم آزمایش HIV می‌دهم" است.

معاون فرماندار ملایر با بیان اینکه تلاش بر این است تا ترس و واهمه‌ای که از گرفتن آزمایش وجود دارد شکسته شود، گفت: آمار موجود مبتلایان به ایدز بیشتر از افراد شناسایی‌شده است.

کتابی افزود: به علت ذهنیت‌های منفی افراد از نحوه ابتلا به این بیماری، بسیاری از دادن آزمایش واهمه دارند که باید تلاش شود با کارهای فرهنگی این سد شکسته شود.

وی با بیان این‌که جواب آزمایش‌ها کاملاً محرمانه است، عنوان کرد: باید این آگاهی در جامعه به وجود آید که اگر این بیماری به‌موقع تشخیص داده شود، راه درمان و کنترل بیماری وجود دارد.

52 مرکز در ملایر آزمایش HIV می‌گیرند

رئیس مرکز بهداشت ملایر نیز با بیان اینکه از 8 تا 14 آذر در ایران به‌عنوان هفته اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی ایدز نامگذاری شده است، گفت: در سطح شهرستان ملایر 52 مرکز وجود دارد که می‌توانند از افرادی که مشکوک به HIV هستند، آزمایش بگیرند.

دکتر نیکو امجدی با اشاره به اینکه با توجه به امکاناتی که در شهرستان وجود دارد، در کمترین زمان ممکن جواب آزمایش به افراد داده می‌شود، افزود: از گروه‌های مختلف به‌ ویژه افراد در معرض خطر آزمایش گرفته می‌شود اما باید با اطلاع‌رسانی، افراد بیشتری ترغیب به گرفتن آزمایش شوند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به هزینه‌های بالای کنترل این بیماری داروهای مورد نیاز در کشور فقط در اختیار مرکز بهداشت است و این داروها در هیچ جای دیگر قابل‌ خرید و فروش نیست.

انتهای پیام
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید