اجرای بسته حمایتی دولت به کجا رسید
اجرای بسته حمایتی دولت به کجا رسید تاکنون فقط خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و بخشی از بازنشستگان دولت بسته حمایتی را دریافت کرده‌اند

اجرای بسته حمایتی دولت یا همان واریز یارانه تأمین کالاهای اساسی به‌حساب خانوارهای کم‌درآمد از 21آبان‌ماه با واریز به‌حساب مشمولان کمیته امداد، بهزیستی و مددجویان آغاز شد و قرار است تا پایان سال 2بار دیگر نیز برای تمام خانوارها تکرار شود.
در ادامه مقرر بود پس از توزیع بسته حمایتی خانوارهای تحت پوشش این نهادها، سیاست جبرانی کارکنان دولت با واریز۲۰۰ هزار تومان به‌حساب حقوق همه کارمندان و بازنشستگان دولتی و شرکتی که از دولت حقوق می‌گیرند و دریافتی کمتر از 3میلیون تومان دارند، ادامه پیدا کند و بعدازآن تخصیص این بسته حمایتی به سایر خانوارها در دستور کار قرار بگیرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد وجه نقدی بسته حمایتی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی واریز شده اما واریزی به‌حساب کارکنان و بازنشستگانی که از دولت حقوق می‌گیرند هنوز اجرایی نشده است و احتمالا در هفته جاری واریز خواهد شد.
احمد میدری، معاون امور رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید: تا هفته آینده بدون درنظر گرفتن بُعد خانوار، مبلغ 200هزار تومان به‌حساب حقوق‌بگیران دولتی که دریافتی کمتر از 3میلیون تومان دارند واریز می‌شود. البته میدری در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده که در کنار حمایت نقدی از کارمندان دولت، سبد کالا هم به آنها تعلق می‌گیرد درحالی‌که در «دستورالعمل بسته پرداخت کمک جبرانی و حمایت غذایی از گروه‌های کم‌درآمد جامعه» مصوب هیأت وزیران، حمایت از معیشت کارکنان دولت فقط با واریز وجه 200هزارتومانی انجام خواهد شد.
3گروه کم‌درآمد در صف حمایت
به گزارش همشهری، در این دستورالعمل، خانوارهای کم‌درآمد به 5گروه تقسیم شده‌اند و برای حمایت از هرکدام نیز سازوکار مشخصی پیش‌بینی شده است. گروه‌های اول و دوم که براساس اظهارنظر متولیان امر حمایت از آنها به‌عمل‌آمده است، خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و خانوارهای در نوبت این نهادها و همچنین خانواده معظم شهدا و ایثارگران را شامل می‌شود که نوبت اول بسته حمایتی آنها از طریق حساب یارانه‌ها یا حساب دریافت مستمری واریز شده است. گروه سوم کارکنان دولتی و شرکتی و بازنشستگان صندوق‌های مختلف هستند که از دولت حقوق می‌گیرند و دریافتی آنها کمتر از 3میلیون تومان است. طبق دستورالعمل، حمایت از این خانوارها با واریز 200هزار تومان به‌حساب حقوق این افراد انجام می‌شود و گویا قرار است در هفته جاری این اقدام انجام شود. البته از این دسته بسته حمایتی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص داده شده و مابقی بازنشستگان هنوز در صف هستند.
گروه چهارم خانوارهای موردحمایت، کارگران مشمول قانون کار اعم از کارفرمایی، خویش‌فرما، آزاد روستایی، عشایری و... با حقوق کمتر از 3میلیون تومان در‌ماه هستند که از سوی وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی شناسایی خواهند شد و وجه بسته حمایتی البته با توجه به تعداد افراد خانوار به حسابشان واریز خواهد شد. گروه پنجم نیز که شرایط دریافت حمایتشان شبیه کارگران است، سایر خانوارهایی هستند که به‌عنوان کارگر شناخته نمی‌شوند اما درآمدی کمتر از 3میلیون تومان در‌ماه دارند. طبق دستورالعمل مصوب هیأت وزیران، درخواست این خانوارها توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی پذیرفته می‌شود و پس از بررسی و راستی‌آزمایی از سوی وزارت کار در صف حمایت قرار می‌گیرند و مانند خانوارهای کارگری از بسته حمایتی دولت بهره‌مند می‌شوند.
2گروه اخیر، یعنی خانوارهای کارگری و خانوارهای غیرکارگری دارای درآمد کمتر از 3میلیون تومان در ماه، براساس فرمولی حمایت می‌شوند که در آن برای خانوار یک‌نفره حدود ۱۵۰ هزار تومان و به ازای هر نفر اضافه‌تر تا خانوار 5نفره، 50هزار تومان واریز خواهد شد. سقف واریز این سبد حمایتی 350هزار تومان برای یک خانوار ۵نفره است و خانواده‌های با جمعیت بیشتر نیز همین مبلغ را دریافت می‌کنند. خبرها حاکی از این است که هنوز پرداخت به این خانوارها آغاز نشده است و احتمالا پس از واریز یارانه کارمندان دولت و بازنشستگان نوبت به آنها خواهد رسید. البته هنوز وزارت کار و نهادهای حمایتی اطلاعات دقیقی از وضعیت شناسایی این خانوارها منتشر نکرده‌اند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید