لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه بررسی می شود
لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه بررسی می شود عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه در دست بررسی است و مراحل نهایی را می گذراند.

  سیده حمیده زرآبادی شنبه شب در نشستی به مناسبت روز جهانی مقابله بالایحه منع خشونت علیه زنان در قوه قضائیه بررسی می شود خشونت علیه زنان در مشهد گفت: این لایحه در دولت دهم مطرح شد، اما به دلایلی مسکوت ماند و در آغاز دولت یازدهم از سوی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده پیگیری شد.

 نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در بررسی این لایحه توسط قوه قضائیه، از 91 ماده آن، 41 ماده حذف شده و باقی مفاد آن به تصویب رسیده که شامل سه بخش پیشگیری، حفاظتی و حمایتی است.

زرآبادی با بیان اینکه در این لایحه به بخش های جرم انگاری نیز پرداخته شده است گفت: مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است تا قوه قضائیه هر چه سریعتر این لایحه را نهایی و ارسال کند تا مجلس بتواند با تصویب آن بخشی از مشکلات ناشی از خشونت علیه زنان را حل کند.

او به ارائه دلایل خشونت علیه زنان پرداخت و افزود: یکی از مهمترین این دلایل شرایط خانوادگی از قبیل سن، تعداد فرزندان و محل تولد زن و دلیل دوم مسائل یا شرایط اجتماعی مانند اعتیاد، تحصیلات و شغل همسر است که به خشونت علیه زنان دامن می زند.

این نماینده در تشریح راهکارهای کاهش خشونت علیه زنان اظهار داشت: به کارگیری فقه پویا در حوزه زنان یکی از راهکار های مهم در این زمینه است، اما برخی این موضوع را الگوبرداری از غرب می دانند؛ در حالی که این الگوبرداری از قوانین اسلامی است و پیامبر اسلام (ص) نیز پرچمدار منع خشونت علیه زنان هستند.

زرآبادی تصریح کرد: قوانین باید به اقتضای نیاز روز باشد اما در حوزه زنان تاکنون در انطباق قوانین با شرایط روز جامعه از فقه پویا بهره نگرفته ایم.

این نماینده مجلس دیگر راهکار برای کاهش خشونت علیه زنان را پذیرش جامعه دانست و افزود: در برخی اظهار نظرها مشاهده می شود که شدیدترین موضع گیری ها در این موضوع از سوی خود زنان انجام می گیرد و این مساله نشان دهنده ضعف تربیتی و آموزشی در این حوزه و عدم پذیرش جامعه است.

وی اظهار داشت: مساله دیگر سیاسی کردن مسائل زنان است، در حالی که موضوع زنان یک مساله انسانی است و نمی توان با آن برخورد سیاسی داشت.

زرآبادی گفت: سلامت روان زنان که بخش اعظم آن شامل قانون های حمایتی و حفاظتی در جامعه می شود، در لایحه منع خشونت علیه زنان گنجانده شده و امیدوارم هر چه سریعتر قوه قضادیه این لایحه را به مجلس ارائه دهد.

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری استان البرز نیز در این نشست به نقش سمن ها در منع خشونت علیه زنان پرداخت و گفت: خشونت فقط فیزیکی نیست، بلکه دامنه بسیار گسترده ای دارد و در این میان سمن ها و تشکل های مردم نهاد که برخاسته از مردم هستند می توانند نقش موثری در منع خشونت در جامعه داشته باشند.

هما داوودی گرمارودی عدم آموزش همگانی حقوق به زبان ساده و نبود کلینیک های حقوقی را از خلاء های عمده در این زمینه دانست و گفت: تحقق این موارد در کشور بسیار محدود بوده است؛ در حالی که کشورهای دیگر در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید