تبلیغ 36 کالای آسیب رسان ممنوع شد
تبلیغ 36 کالای آسیب رسان ممنوع شد سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: الزامات قانونی لازم برای ممنوعیت و برخورد با متخلفان وجود دارد، یعنی رسانه هایی که اقدام به تبلیغ 36 کالای آسیب رسان سلامت کنند، با آنها برخورد قانونی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیپروتد
کیانوش جهانپور افزود: مرجع تعیین کننده کالاهای آسیب رسان سلامت، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است و این وزارتخانه مشخص می کند که چه کالاهایی نباید تبلیغ شوند و برای برخورد با متخلفان هم تابع قانون است.
وی ادامه داد: بند ج ماده 7 قانون احکام دایمی برنامه های توسعه درباره مرجعیت وزارت بهداشت و همچنین ماده 48 قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موارد تخلف در این زمینه و مجازات متخلفان را تعیین کرده است، قانون در این زمینه صراحت دارد و برای ورود به موضوع برخورد با تبلیغ کالاهای آسیب رسان کفایت می کند، به همه این ها قانون منع تبلیغات این کالاها را هم باید اضافه کرد.
جهان پور گفت: وزارت بهداشت از ماه های گذشته جلسه های زیادی با معاونت بهداشتی و اجتماعی این وزارتخانه و سازمان غذا و دارو و سازمان ملی استاندارد داشته و برای تشخیص کالاهای آسیب رسان سلامت بحث و بررسی های زیادی شده تا در نهایت فهرست 36 کالا به تأیید رسیده است.
این بار اولی نیست که فهرست کالاهای آسیب رسان سلامت منتشر می شود. مرداد امسال هم فهرستی از سوی سازمان غذا و دارو اعلام شد و حالا به گفته سخنگوی این سازمان، فهرست جدید، کامل تر از قبلی است. این آخرین فهرستی است که منتشر شده و ممکن است هر سال بازنگری شود، موارد ممنوعیت محدودتر شده یا توسعه پیدا کند.
براساس اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو، تمام کالاهای اعلام شده در این فهرست براساس شواهد و مدارک، جمع آوری شده اند. هدف از انتشار این فهرست و ممنوعیت تبلیغ آنها در رسانه ها، توجه مردم به کالاهایی است که چربی، بخصوص اسیدهای چرب اشباع، قند و نمک بالایی دارند، تا مصرف همین کالاها را محدود کنند.
جهان پور گفت: در اعلام این فهرست، ممنوعیت تولید مطرح نیست، اگرچه محدودیت هایی برای تولید کالاهای آسیب رسان، ایجاد می شود و تلاش وزارت بهداشت حرکت تولید به سمت تأمین سلامت عمومی جامعه است.
وی افزود: تبلیغات منجر می شود تا یک نوع فرهنگ و الگوی غذایی در جامعه شکل بگیرد، بر همین اساس نباید، تبلیغات به سمت ترویج مصرف کالاهای آسیب رسان سلامت و بیش خوری قند، چربی و نمک پیش رود.
براساس اعلام سازمان غذا و دارو، هر رسانه ای که فهرست منتشر شده وزارت بهداشت را رعایت نکند و همان کالاها را تبلیغ کند، متخلف است و مراجع ذیصلاح برای برخورد، اقدام می کنند.

تبلیغ 36 کالای آسیب رسان ممنوع شد
نامه‌نگاری وزیر بهداشت برای ممنوع شدن تبلیغ 36 کالا

سخنگوی سازمان غذا و دارو از بازنگری در فهرست کالاها و اقدامات آسیب‌رسان سلامت و همچنین نامه‌نگاری وزیر بهداشت جهت ممنوع شدن تبلیغ این اقلام خبر داد.

دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: به دنبال برگزاری جلسات متعدد با حضور مسوولان مربوطه در حوزه‌های بهداشت، غذا و دارو و همچنین سازمان استاندارد، فهرست اقلام کالاها و اقدامات آسیب‌رسان به سلامت بازنگری و اولویت‌بندی شد.

وی افزود: به این ترتیب ۳۶ قلم کالا و اقدام آسیب‌رسان سلامت شناسایی و اولویت بندی شدند؛ به طوری که مورد اول تا ۲۲ این فهرست در اولویت اول، ۲۳ تا ۲۸ در اولویت‌ دوم و ۲۹ تا ۳۶ در اولویت سوم قرار گرفتند.

جهانپور با اشاره به ماده ۴۸ قانون الحاق موارد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بند ج ماده ۷ احکام دایمی برنامه‌های توسعه، ادامه داد: بر اساس همین موارد قانونی و لزوم اجرای آن و همچنین به منظور صیانت از سلامت جامعه در قبال تبلیغات اقلام این فهرست و جلوگیری از القای مصرف آنها، روز گذشته دکتر سیدحسن هاشمی – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دکتر صالحی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی عسگری - رییس سازمان صدا و سیما، اعمال ممنوعیت تبلیغات اقلام این فهرست در تمامی رسانه‌ها و موارد تبلیغاتی را خواستار شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به تبعات مصرف این اقلام برای سلامت، ابراز امیدواری کرد که مسوولان مربوطه هر چه سریع‌تر نسبت به ممنوعیت تبلیغ این ۳۶ قلم کالا و اقلام آسیب‌رسان سلامت اقدام کنند.


برای مشاهده این 36 قلم کالا  آسیب‌رسان سلامت اینجا را کلیک کنید.


0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید