ناشران به سراغ اساتید معروف می‌روند
ناشران به سراغ اساتید معروف می‌روند

ناشران فعال در فضای نشر به دلیل شرایط اقتصادی سراغ اساتید معروف می روند و توجهی به دانشجویان و چاپ آثار دانشجویی ندارند.

 به گزارش دیپروتد نقل از باشگاه خبرنگاران جوان تقوی گفت: ناشران فعال در فضای نشر به دلیل شرایط اقتصادی سراغ اساتید معروف می روند و توجهی به دانشجویان و چاپ آثار دانشجویی ندارند.

عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در بیست و پنجمین نشست خبری جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی که در جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: مراسم اختتامیه این برنامه در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، این جشنواره با شعار ربع قرن با دانشجو با اعلام فراخوان در دانشگاه‌ها و فضاهای مرتبط با دانشگاهیان از 15 فروردین امسال تا 15 تیر آغاز و آثار دانشجویان دریافت شد.
ارسال  631 اثر به جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
وی افزود: به طور کلی 631 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال شده است، این آثار طی 4 مرحله به کمک موسسه خانه کتاب داوری شده است، 29 اثر دانشجویی از جمله آثار برگزیده شناخته شده که از آنها تقدیر خواهد شد.

دبیر اجرائی جشنواره  ملی کتاب سال دانشجویی گفت: محدودیتی در زمینه دریافت آثار نداشتیم و دانشجویان می توانستند از تمامی دانشگاه‌ها آثار خود را ارسال کنند، 50 درصد آثار در حوزه علوم انسانی بوده است، همچنین 25 درصد آثار در حوزه پزشکی، 8 درصد در حوزه هنری بوده است.

وی بیان کرد: تنها 4 درصد آثار کمتر از آثار سال گذشته بوده است. در این جشنواره ما 660 آثار از دانشجویان دریافت کردیم با توجه به ارزیابی هایی که انجام شد، امسال با افزایش کیفیت آثار دانشجویی و با کاهش کمیت در برخی دیگر مواجه بودیم. امسال بیشترین آثار در حوزه تالیف بوده که این رقم حدود 66 درصد و 36 درصد نیز در بخش ترجمه بوده است.

تقوی افزود: 74 درصد آقایان و 26 درصد خانم های دانشجو آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند و بیشترین آثار ارسالی از مقطع دکتری بوده است، بیشتر آثار ارسالی از دانشگاه های دولتی  برابر 453 اثراست، 83 اثر از دانشگاه اثر، 60 اثر از طلاب و حوزه علمیه بوده است.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: بخش های ویژه ای در این جشنواره در نظر گرفته ایم که یک بخش ویژه در گروه انسانی اسلامی با مشارکت دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شده است و بخش دیگر نیز در حوزه فرهنگ عمومی شعار سال و غیره را شامل می شود.
ناشان به آثار دانشجویی توجه ندارند

وی اضافه کرد: ناشران حاضر در فضای نشر به دلیل شرایط اقتصادی سراغ اساتید معروف می روند و توجه ویژه ای به دانشجویان و چاپ آثار دانشجویی ندارند اما برخی برای انتشار دانشجویان کمک حالشان هستند.

تقوی ادامه داد: ما دو ناشر را به عنوان ناشر شایسته تقدیر معرفی خواهیم کرد و بخشی را با عنوان استاد خادم کتاب  تعریف کرده‌ایم و در آن استادی که نسبت به یک کتاب و انتشار شناخت کافی داشته باشد را معرفی خواهیم کرد، این دوره ما از دکتر رضا داوری اردکانی تقدیر خواهیم کردکه صاحب تالیفات متعددی هستند و کمک حال دانشجویان است و از مروجین کتاب و کتاب خوانی به شمار می روند.

رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: ما در بیست و پنجمین دوره جشنواره قسمتی تحت عنوان تقدیر از مولف جوانان داریم که با کمک وزارت ورزش و جوانان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در بخش پایانی نیز مولف پر کار را معرفی خواهیم کرد، بحث کیفیت اثر برای ما بسیار مهم است که در این بحث از آن تقدیر خواهد شد.

تقوی بیان کرد: امسال تعداد آثار کم بود و اثری شایسته تقدیر شناخته نشد، ما بیشترین حجم آثاری که در این بخش داشته ایم 15-16 اثر بوده است. امسال ما در بخش خارجی اثر شایسته تقدیر نداشته ایم.

0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید