راز ها و تکنیک های از کتاب هنرمعامله گری دونالد ترامپ
راز ها و تکنیک های از کتاب هنرمعامله گری دونالد ترامپ دونالد ترامپ در تجارت و نویسندگی، بسیار موفق تر و محترم تر از سیاست است و ای کاش سر کار اصلی اش بود!! جالب است بدانید این چهره ثروتمند که به تازگی با جنجال های انتخاباتی خود بسیار مشهورتر شده است کتاب های بسیار حتی ترجمه شده نیز در ایران دارد! کتاب هایی نظیر بزرگ فکر کن, چگونه در زندگی برنده شوید؟ , صد و یک راه موفقیت و… اشاره کرد.  خیلی ها اعتقاد دارند که او یک کارآفرین فوق العاده موفق و مدرس موفقیت است. کتاب های او، اکثراً درباره روش های موفقیت در زندگی و مشخصاً کسب و کار و ثروت آفرینی است.

در این مقاله کوتاه قصد دارم ۵ راز از کتاب هنر معامله گری نوشته دونالد ترامپ را با هم مرور کنیم؛ جالب است بدانید در سال ۱۹۸۷، ترامپ این کتاب را نوشت که تاحدودی نگاهی مفصل درباره‌ی چگونگی انجام مذاکرات برنده و معاملات تجاری موفق است. “هنر معامله‌گری” پرفروش‌ترین کتاب آمریکا شد و این معاملات تجاری استثنایی و برنامه‌های تلویزیونی و… دونالد جی ترامپ را به‌طور چشم‌گیری در آن سال ها کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار داد.
راز اول: منفی نگر باشید!

ترامپ در کتاب خود یک توصیه واضح برای مذاکره کنندگان دارد آن هم این است که  همیشه با پیش‌بینی بدترین شرایط وارد یک معامله شوید؛ برای بدترین اتفاق برنامه‌ریزی کنید قسمت خوب همیشه از خودش مراقبت خواهدکرد!
راز دوم: سر زبان ها باشید

واقعاً جمله درستی است که برنده واقعی در یک مذاکره کسی است که برندش زودتر از خودش به مذاکره رسیده باشد! در بخشی از کتاب هنر معامله گری در این باره می خوانیم” “چیزی که من درمورد مطبوعات آموخته‌ام این است که آنها تشنه‌ی یک داستان خوب هستند، هرچه هیجان انگیزتر بهتر! نکته این است که اگر کمی متفاوت، و حتی کمی زننده باشید(!) یا کارهایی بکنید که جسورانه و جنجال‌برانگیز هستند، مطبوعات درباره‌ی شما خواهندنوشت.”
البته من توصیه می کنم به قسمت “زننده بودن” در توصیه ترامپ توجه نکنید!

trump-book
رازسوم: چند قدم جلوتر باشید

بدون شک در شطرنج، زندگی و کار، انسان هایی که چند قدم بعد را بهتر می خوانند در نهایت برنده می شوند و روی سکوی قهرمانی می ایستند. آدم های قدرتمند گرایش دارند از جوایز لحظه ای و آنی به ازای جوایز بزرگ تر آینده چشم پوشی کنند، مثلا، موفق ترین کارافرینان ابتدا باید دوره ای از نااطمینانی و وخامت مالی را بگذرانند. آنها می دانند که باید چند ماه مشقت بار را تحمل کنند، ولی اگر به دقت برنامه ریزی کنند و سخت کار کنند، در نهایت به پاداش و پرداخت بزرگی خواهند رسید.
رازچهارم: ارتباطات قوی داشته باشید

فعال بودن در جامعه از چند جهت سودمند است؛ انسان های موفق برای خانواده وقت و انرژی مضاعف می گذارند، با همکاران به خوبی حشر و نشر دارند، و با دوستان و اعضای جوامع و انجمن ها همنشینی دارند. آدم های قدرتمند هیچ گاه خودشان را منزوی نمی کنند. در خلوت، فقط می توان مشکلات فکری و خیالی را پرورش داد ولی بسیار سخت است نسبت به آن چه در اطرافتان می گذرد به روز و مطلع باقی بمانید.
راز پنجم: حسابگر باشید

“اعتقاد دارم وقتی مجبور هستید باید خرج کنید. ولی به این نیز اعتقاد دارم که بیش از آن‌چه لازم است خرج نکنید.” به نظرم این توضیح یک خطی گویای همه چیز باشد!

این ۵ درس یادگاری آقای ترامپ سیاه و سفید برای ما! باز هم تاکید می کنم! ترامپ نویسنده و کارآفرین خیلی مقبول تر از ترامپ سیاستمدار است!


۱۱ تاکتیک برنده‌شدن در مذاکرات از کتاب “هنر معامله‌گری” ترامپ


سال‌ها قبل در ۱۹۸۷، دونالد ترامپ کتابی نوشت به نام هنر معامله گری که تاحدودی اتوبیوگرافی و تاحدودی مقاله‌ای مفصل درباره‌ی چگونگی انجام مذاکرات برنده و معاملات تجاری است. “هنر معامله‌گری” پرفروش‌ترین کتاب شد و این- معاملات تجاری استثنایی و برنامه‌های تلویزیونی ریلیتی او(کارآموز(The Apprentice)، کارآموز مشهور(The Celebrity Apprentice)، دختر شایسته(Miss Universe)، و غیره)- ترامپ را به‌طور چشم‌گیری در کانون توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار داد. البته حالا  رییس جمهوری ایالات متحده‌ی امریکا است، و خیلی‌ها فکر می‌کنند پشتکار، درایت، و شهامت به پایان رساندن این راه را دارد.

۱۱ تاکتیک برنده‌شدن در مذاکرات از کتاب "هنر معامله‌گری" ترامپ

ولی قبل از همه‌ی این‌ها، فقط دونالد ترامپ بود و ۱۱ تاکتیک برنده شدن در مذاکرات که مهم‌ترین بخش “هنر معامله‌گری” است. در ادامه هریک از تاکتیک‌های ترامپ برای برنده شدن در مذاکرات به همراه گفتاوردهایی از کتاب وی فهرست شده‌است.

۱. بزرگ بیندیشید

    “من بزرگ اندیشیدن را دوست دارم. برای من این خیلی ساده است: در هر حال اگر قرار باشد بیندیشید، می‌توانید بزرگ هم بیندیشید.”

۲. نگران جنبه‌ی منفی باشید، جنبه‌ی مثبت از خودش مراقبت خواهد کرد

    ” همیشه با پیش‌بینی بدترین شرایط وارد یک معامله می‌شوم. اگر برای بدترین برنامه‌ریزی کنید- اگر بتوانید در بدترین شرایط زندگی کنید- قسمت خوب همیشه از خودش مراقبت خواهدکرد.”

۳. انتخاب‌ها را به حداکثر برسانید

    ” بیش‌ازحد به یک معامله یا یک روی‌کرد وابسته‌نمی‌شوم… امکان معامله‌های زیادی را فراهم می‌کنم، چون بیش‌تر معامله‌ها، هرقدر هم که در ابتدا خوب و نویدبخش به نظر برسند، ممکن است با شکست روبه‌رو شود”


۴. بازارتان را بشناسید

    “من دوست دارم تصور کنم این غریزه را دارم. به همین دلیل است که تعداد زیادی عددباز و تحلیلگر استخدام نمی‌کنم، و به بررسی‌های غیرواقعگرایانه‌ی بازاریابی اعتماد نمی‌کنم. بررسی‌های خودم را انجام می‌دهم و نتیجه‌های خودم را می‌گیرم.”

۵. از اهرم استفاده کنید

    “بدترین کاری که ممکن است در یک معامله انجام دهید این است که ناتوان از موفقیت به نظر برسید. این باعث می‌شود بوی خون به مشام طرف مقابل برسد و سپس شما می‌میرید.”

۶. مکان‌تان را به معامله ارتقا دهید

    “شاید درمیان همه‌ی مفاهیم املاک و مستغلات اشتباه‌ترین برداشت این باشد که کلید موفقیت، مکان است، مکان، مکان، مکان… اول از همه، شما لزوما بهترین مکان را نیاز ندارید. چیزی که نیاز دارید بهترین معامله است.”

۷. اسم‌تان را سر زبان‌ها بیندازید

    “چیزی که من درمورد مطبوعات آموخته‌ام این است که آنها تشنه‌ی یک داستان خوب هستند، هرچه مهیج‌تر بهتر… نکته این است که اگر کمی متفاوت، کمی زننده باشید، یا کارهایی بکنید که جسورانه و جنجال‌برانگیز هستند، مطبوعات درباره‌ی شما خواهندنوشت.”

۸. مبارزه کنید

    “در بیش‌تر موارد به راحتی رابطه‌ی خیلی خوبی برقرار می‌کنم. با آدم‌هایی که با من خوب هستند، خوب برخورد می‌کنم. ولی وقتی آدم‌ها با من بدرفتاری ‌کنند یا در مورد من بی‌انصافی کنند یا سعی ‌کنند از من سواستفاده کنند، رویکرد کلی من، در تمام زندگی‌ام سخت مبارزه کردن بوده‌است.”

۹. به وعده‌های‌تان عمل کنید

    “شما نمی‌توانید آدم‌ها را فریب بدهید، حداقل نه برای مدتی طولانی. می‌توانید هیجان ایجاد کنید، می‌توانید تبلیغات شگفت‌انگیزی بکنید و هر نوع بازتابی از مطبوعات بگیرید، و می‌توانید کمی اغراق کنید. ولی اگر به وعده‌های‌تان عمل نکنید، آدم‌ها می‌فهمند.”

۱۰. هزینه‌ها را کنترل کنید

    “اعتقاد دارم وقتی مجبور هستید باید خرج کنید. ولی به این نیز اعتقاد دارم که بیش از آن‌چه لازم است خرج نکنید.”

۱۱. تفریح کنید

    “پول هیچ‌وقت انگیزه‌ی بزرگی برای من نبوده‌است، فقط به عنوان معیاری برای شمارش امتیازها بوده‌است. هیجان واقعی بازی کردن است.”
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید