کارگاه "پایان رادیو و آغاز پادکست های اینترنتی" برگزار شد
دیپروتد پادکست، صدای شما را به گوش مردم میرساند پادکست، صدای شما را به گوش مردم میرساند

این کارگاه با حضور دو تن از اهالی صدا اما در دو نسل مختلف برگزار شد. سعید مظفری، از سرآمدان عرصه دوبله و از دوبلوران قدیمی تاریخ سینمای ایران و جهان، در کنار یاسین حجازی، سردبیر و نویسنده پادکست اینترنتی رادیو آکواریوم حضور پیدا کردند تا درباره معجزه صدا صحبت کنند.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، سعید مظفری سخنانش را با تعریف از اولین روزهای تجربه کار دوبلوری شروع کرد و گفت: من به طور خیلی اتفاقی وارد این عرصه شدم ولی قسمت اینطور بود که در آن ماندگار شوم و این کار را ادامه بدهم. یکی از کارهایی که خیلی بین مردم به محبوب شد، دوبله فیلم خوب، بد، زشت در سال 54 بود.

او ادامه داد: از آن موقع تا به حال، خیلی چیزها عوض شده است. حالا دیگر با زدن تنها یک دکمه، هرکسی می تواند صدای خودش را به گوش مردم برساند.

وی در ادامه صحبت هایش به ویژگی های یک دوبلور خوب اشاره کرد و گفت: درک احساس، مهمترین اصل در دوبله است. به نظر من کار دوبلور از بازیگر خیلی سخت تر است زیرا بازیگر فرصت برای اجرای حرکات و فکر کردن دارد اما دوبلور باید همه آن چیزهایی را که تا به حال یاد گرفته است را در یک لحظه و یک ثانیه پیاده کند.

وی در ادامه صحبت هایش، با توجه به سابقه حضورش در رادیو و گویندگی، گریزی به موضوع پادکست زد و گفت: پادکست می تواند به تداوم کارها کمک کند و مزاحم کسی هم در این میان نشود. من که به شخصه نظر مثبتی راجع به پادکست و رادیو های اینترنتی دارم.

در ادامه این کارگاه، سردبیر پادکست رادیو آکواریوم به نمایندگی از نسل جدید، به تعریف خلاصه ای از پادکست پرداخت و گفت: پادکست صدای من در هجوم صداهای اطراف است. پادکست برنامه ای در تلفن های همراه ما است که میتوانیم به واسطه آن، صداهایمان را ضبط و به عنوان یک رادیوی اینترنتی، فعالیت کنیم.

او افزود: فرق من با استاد مظفری بسیار است. ایشان یک اثر فاخر را ارائه کرده است ولی من قطعات کوچکی را منتشر و در کنار هم قرار داده و ترکیب کرده ام. اصلا خاصیت پادکست این است که من منتشر میکنم و بنا به تقاضا، شنیده میشوم. در واقع من باید سلیقه مردم اطرافم را بشناسم. مثلا من روایت های عاشقانه کسانی در زندگی امروزه شهری را روایت میکنم و هرکس بنا به تقاضایش، آن را دانلود می کند و میشنود و یا قطع می کند. اما من اگر خوب بد زشت را از دست میدادم، دیگر امکان نداشت که صدای آقای مظفری را دوباره بشنوم.

وی افزود: قد پادکست هر روز بالاتر میرود و رشد می کند; اگرچه که سرعت رشد در کشورهای توسعه یافته همیشه بیشتر است و اینجا کمی با سرعت کندتری به روند پیشرفت خودش ادامه میدهد.

حجازی، در ادامه صحبت هایش به عملکرد رادیو و پادکست پرداخت و گفت: واقعیت این است که قرار نیست هیچ کدام از این دو، باعث پیشرفت یا پسرفت دیگری شود. صدای هیچ کس مزاحم صدای دیگری نیست و هرکسی می تواند صدای خودش را داشته باشد. در واقع حضور پادکست اصلا قرار نیست رادیو را تهدید کند. به تعبیری دیگر، منزل مدرن شما نمی تواند جلال و شکوه تخت جمشید را زیر سوال ببرد و از رونق بیندازد. تنها اتفاق ممکن این است که بنا بر تقاضا، یکی کمتر شنیده می شود و دیگری بیشتر.

سردبیر رادیو آکواریوم، در ادامه به موضوع مخاطبان پادکست های اینترنتی پرداخت و گفت: واقعیت این است که من نمیتوانم چیزی تولید کنم که همه آن را بپسندند و دوست داشته باشند. امااگر بدانیم که بعضی موضوعات در بین مردم فراگیرتر است و با آن بیشتر ارتباط برقرار می کنند، میتوانیم مخاطبان خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: من تلاش میکنم تا با توجه به چیزی که درگیرش هستیم، صدای خودم را به مخاطب برسانم. حالا او باید تصمیم بگیرد که دوست دارد صدای من را بشنود یا نه.

او به مزیت های پادکست و تکنولوژی امروز اشاره کرد و گفت: حالا دیگر با رکوردر موبایل های شخصی مان، از درگیری استودیوهای عریض و طویل، خرج ها و هزینه های سنگین و آداب و ترتیب های خاص، فارغ هستیم و میتوانیم صدای خودمان را به گوش علاقه مندان برسانیم. ضمن اینکه جنس صدا در پادکست خیلی مهم نیست. آن چیزی بیشتر از همه مورد توجه قرار میگیرد، آن داستانی هست که پشت صدا قرار دارد و برای مخاطب جدید است. در واقع، پادکست بدون عشق ممکن نیست.

حجازی در پایان صحبت هایش به انتخاب نام آکواریوم برای این پادکست اینترنتی اشاره کرد و گفت: به نظر من پادکست می تواند باعث آشنا شدن ما با آدم های جدید و جالب شود تا بتوانیم آکواریوم اطذاف خودمان را گسترش بدهیم.


شایان ذکر است ، بهترین سرویس های عرضه کننده پادکست در ایران شنوتو ، موبکست ، بیبتونز ، سبکتو و ناملیک می باشد


0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید