تعیین تکلیف ارزهای مجازی در ایران تا پایان شهریور
تعیین تکلیف ارزهای مجازی در ایران تا پایان شهریور
مهدیون معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی: ضوابط استفاده و معامله‌ی رمز ارزها تا پایان شهریور ماه جاری از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر خواهد شد.

اگرچه در حال حاضر به گفته‌ی بانک مرکزی خرید و فروش ارزهای مجازی در ایران ممنوع است اما «سعید مهدیون» معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی به تازگی خبر داده است که با تاکید ریاست جمهوری، پیش‌نویس «سند ارزهای رمزنگار» توسط مرکز ملی فضای مجازی آماده شده است.

مهدیون بیان کرده است که ارزهای مجازی به زودی در ایران از حالت بلاتکلیف و ممنوع، به وضعیت پایدار قانون گذاری شده خواهند رسید: «در همین راستا ضوابط استفاده و معامله‌ی رمز ارزها تا پایان شهریور ماه جاری از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتشر خواهد شد.»

او هم‌چنین به کند بودن روند بررسی ارزهای مجازی در ایران اشاره کرده و البته خود نیز بیان نموده که این روند در مقایسه با سایر کشورها کند نیست و ایران از بازی حذف نشده است و گفت: «مهم‌ترین مسأله این است که ما نمی‌توانیم، عجله کنیم؛ یعنی قانون‌گذاری را به سرعت انجام دهیم و در عین حال ابعاد آن را در نظر نگیریم که قطعا در آینده مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد. لذا در همین راستا سیاست دولت و شورای عالی فضای مجازی در خصوص ارزهای رمزنگاری شده از جمله بیت کوین پژوهش و بررسی همه جانبه‌ی مزایا و معایب تا به امروز بوده و نتیجه‌ی آن نیز تعریف چند سناریو مختلف به عنوان خروجی پژوهش‌ها به شمار می‌رود.»

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی در خصوص تاریخچه‌ی بررسی ارزهای مجازی در ایران گفته است که از اسفند سال ۹۲ با دستور دولت، این پروژه به مرکز ملی فضای مجازی و شورای عالی فضای مجازی ابلاغ شده است و ۱۴ ارگان مختلف در آن همکاری داشته‌ اند. به گفته‌ی مهدیون، در اواسط سال ۹۶ با اوج گرفتن احتمال تحریم‌ها، فرایند تعیین تکلیف و جریان سیاست‌گذاری با سرعت بیش‌تری دنبال شد.

این در حالی است که بانک مرکزی که تا ابتدای امسال سیاست انفعال را در قابل ارزهای مجازی دنبال می‌کرد، در اردیبهشت ۹۷ خرید و فروش ارزهای مجازی را ممنوع اعلام کرد. علت این ممنوعیت در آن زمان این‌گونه از سوی بانک مرکزی تشریح شد: «از آن‌جایی که انواع ارزهای مجازی از این قابلیت برخوردار هستند که به ابزاری برای پول‌شویی و تامین مالی تروریسم و به طور کل، جابه‌جایی منابع پولی مجرمان بدل شوند، حوزه‌ی نظارت بانک مرکزی برای پیشگیری از وقوع جرائم از طریق ارزهای مجازی، موضوع ممنوعیت به کارگیری ارزهای مجازی را به بانک ها ابلاغ کرده است.»

ممنوعیتی که اگرچه با انتقادات شدیدی از سوی فعالین حوزه‌ی مالی و فناوری رو‌به‌رو شد اما چند روز بعد «ناصر حکیمی» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد که ممنوعیت ارزهای مجازی، تصمیم نهایی نیست.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید