چرا افراد در فضای کار اشتراکی بیشتر رشد می‌کنند
دیپروتد فضای کار اشتراکی بیشتر رشد می‌کنند 
با گسترش فضای کارآفرینی در جهان، مفاهیم نوینی در میان کارآفرینان و استارتاپ‌ها رواج یافته است که پیش از این وجود نداشتند. co-working space یا فضای کار اشتراکی یکی از همین مفاهیم است که در جهت یاری به فضای استارتاپی مطرح شده است.

فضای کار اشتراکی به مجموعه‌ای گفته می‌شود که در آن افراد اعم از آزادکار ها، دورکارها، استارتاپ‌های نوپا و به طور کلی هر فردی که استخدام جایی نباشد، کنار هم جمع می‌شوند تا در یک محیط کاری یکسان فعالیت‌های خود را انجام دهند.

به‌طور کلی فضای کار اشتراکی، مجموعه‌ای است که به افراد و شرکت‌های فعال استارت‌آپی، امکان حضور در مکانی مشترک و بهره‌مندی از مزایای گوناگون آن را می‌دهد.

شاید با خودتان بپرسید که فضای کاری مشترک چه تفاوتی با یک مرکز شتاب‌دهنده دارد؟ میان این دو مفهوم علی رغم وجود شباهت، تفاوت‌های اساسی نیز وجود دارد. برای مثال در تعریف یک شتاب‌دهنده، مسأله‌ی شراکت مطرح می‌شود که در فضاهای کاری اشتراکی چنین چیزی کلا تعریف نشده است.

در فضای کار اشتراکی شما هزینه‌ی میز، صندلی، اینترنت و امکاناتی را می‌پردازید که در اختیارتان گذاشته شده است. این هزنیه در مقایسه با اجاره‌ی یک محل مستقل و تامین امکانات آن، مقدار کمی دارد. این روند از نظر اقتصادی به نفع استارتاپ بوده و همین کاهش هزینه می‌تواند به افزایش احتمال موفقیت استارتاپ کمک کند.

اما چه چیزی سبب می‌شود که فضاهای کار اشتراکی روی کارایی افراد تاثیر بگذارند؟

تخقیقات نشان داده که میزان بازدهی افراد در ایین محیط‌های کاری، بیشتر از زمانی است که در خانه‌ می‌نشینید یا اینکه در یک کافه مشغول به کار هستید.

حضور در فضای کار اشتراکی به افزایش بهره‌وری افراد می‌انجامد.

۱) فریلنسرها برای انجام کار خود آزادی دارند و همین آزادی باعث می‌شود تا در انجام آن اهمال کنند. به همین دلیل افراد معتقدند حضور در فضای کار اشتراکی باعث ایجاد یکپارچگی، نظم و انگیزه در آن‌ها شده و بهره‌وری‌شان را افزایش می‌دهد.

۲) از سوی دیگر نیز می‌توانید با افرد دیگری که در این فضای کاری مشغول به کار هستند، صحبت کرده و از تجربیات‌شان برای کار خود استفاده کنید. البته تعامل اجتماعی با سایر افراد حاضر در این فضاها اجباری نیست و افراد می‌توانند زمان و نحوه این تعامل را خودشان انتخاب کنند.

برای موفقیت استاراپ باید از تجربه‌ی استارتاپ‌های دیگر استفاده کنید و اشتباهاتی را که آن‌ها انجام‌داده‌اند، مرتکب نشوید.

۳) محدودیتی که در این محیط کاری وجود دارد، مثل ادارات و شرکت‌های دولتی نیست. شما می‌توانید تمام روز در این محل حضور داشته باشید یا اینکه آخر هفته‌ی خود را نیز در این محل صرف کار کنید.

۴) در این فضای کاری می‌توانید با افراد دیگری نیز آشنا شوید. استارتاپ‌ها در فضای کاری اشتراکی با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توانند با افراد مختلفی آشنا شوند و برای خود سرمایه‌گذار پیدا کنند.  این امکان فضای کاری اشتراکی را نمی‌توانید در خانه و یا در یک کافی‌شاپ برای خود ایجاد کنید. برخی فضاهای کاری اشتراکی با فراهم کردن شبکه پشتیبان، افراد و استارتاپ‌های مختلف را با سرمایه‌گذاران لینک کرده و و امکان شکوفایی سریع‌تر ان‌ها را به وجود می‌آورند.

بسیاری از متخصصان راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا، برپایی فضای کار اشتراکی را از ساده ترین قدم ‌های شکل گیری یک اکوسیستم فعال کارآفرینی در شهرها می‌دانند. در حال حاضر شاهد پدید امدن فضاهای کاری مشترک بسیاری در شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران هستیم. به نظر شما چه زمانی در تبریز موفق به برپایی چنین فضاهایی خواهیم شد؟ پیشبینی می کنید برپا کنندگان چنین فضاهایی با چه مشکلاتی رو به رو شوند؟
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید