چگونه یک استارت آپ را ارزش گذاری کنیم؟
 دیپروتد چگونه یک استارت آپ را  ارزش گذاری کنیم؟ 
ارزش یک استارت‌آپ، موضوعی مجازی و شاید تا حدی یک تئوری است و تا زمانی که فردی براساس ارزش تعیین شده اقدام به سرمایه گذاری نکرده، به واقعیت تبدیل نمی‌شود. در واقع این کارآفرین نیست که قیمت را تعیین می‌کند،

 بلکه ارزش شرکت عددی است که هر دو طرفِ کارآفرین و سرمایه‌گذار به توافق می‌رسند و هر دو از آن راضی هستند. به عبارت ساده‌تر ارزش شرکت عددی است که معامله براساس آن انجام می‌شود.  ارزش براساس یک فرمول نیست،
بلکه ترکیبی از فرمول، معامله‌های مشابه، تجربه و البته در نهایت ارزشی است که سرمایه‌گذاران آن را می‌پذیرند.

در ارزش گذاری استارت آپی كه هنوز درآمدی ندارد و حتی در برخی موارد، محصول آماده نیست، ارزش‌گذاری بسیار مشکل است.

پارامترهایی که در اینگونه شركتها مورد توجه قرار می‌گیرند عبارتند از :
1- ماهیت ایده و شرایط بازار که ریسک رقابت و حضور موفق را کاهش می‌دهد.
2- آماده بودن نمونه محصول، این مورد ریسک فنی و تکنولوژی را کاهش می‌دهد.
3- کیفیت و کمیت تیم کارآفرینی، این مورد ریسک اجرا را کاهش می‌دهد.
4- داشتن روابط راهبردی در بازار که ریسک بازاریابی را کاهش می‌دهد.
5- داشتن فروش و یا تضمین فروش که ریسک فروش و درآمد را کاهش می‌دهد.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید