26 تیر روز جهانی ایموجی
26 تیر روز جهانی ایموجی امروز، ۱۷ جولای مصادف با ۲۶ تیر ماه، «روز جهانی اموجی» نامگذاری شده که از سال ۲۰۱۴ میلادی تاکنون، هر سال در همین تاریخ به طور غیررسمی و بیشتر به صورت آنلاین برگزار می شود.

یکی از بهترین و مناسب‌ترین راهکارها برای نمایش حس‌های واقعی خود هنگام چت با دوستان، استفاده از شکلک‌هاست. با این صورتک‌های زرد و بانمک به‌سادگی می‌توانید خوشحالی، خجالت، شادی، مهربانی، محبت یا حتی خشم و عصبانیت خود را به افرادی که در حال مکالمه نوشتاری با آن‌ها هستید، نشان دهید. اما استفاده از این ایموجی‌ها، آداب ویژه خود را دارد. به‌طور مثال، وقتی با فردی تازه آشنا شده‌اید چندان درست نیست که برایش ایموجی قلبِ قرمز ارسال کنید.

یا مثلا هنگام محاوره با مدیر خود بهتر است از صورتک‌های ساده‌ای همانند لبخند معمولی استفاده کنید یا اصلا هیچ شکلکی را در نوشته‌های خود به کار نبرید.

امروز، ۱۷ جولای مصادف با ۲۶ تیر ماه، «روز جهانی اموجی» نامگذاری شده است در ادامه با ما همراه باشید تا با این روز بیشتر آشنا شوید.

البته نام گذاری این روز بیشتر به صورت آنلاین برگزار می شود. روز هفدهم جولای به عنوان روز جهانی ایموجی در واقع روزی است که در آن این شکلک‌ها برای نخستین بار در سیستم عامل iOS بارگذاری شد.

البته استفاده از ایموجی ها چیز جدیدی نیست و استفاده از ایموجی از زمان ظهور اینترنت نیز وجود داشته است که با پیشرفت تکنولوژی این شکلک‌ها نیز به مرور تکامل یافتند. این روزها تقریبا هر کسی از ایموجی برای بروز احساسات استفاده می کند و هر یک از این ایموجی ها می تواند حالت روحی شما را نشان دهد که البته روز به روز اموجی ها تکمیل تر شده اند و موارد جالب تری به آن ها اضافه شده است.البته این شکلک‌ها برای رفع برخی سوتفاهم‌ها در بیان احساساتی که کلمات قادر به بیان آن نیستند قدردانی استفاده شود.


کلمه ایموجی یک کلمه ژاپنی است. در زبان ژاپنی «ای» به معنی عکس و «موجی» به معنی شخصیت است. سابقه استفاده از این عکس-شخصیت‌ها به روزهای آغازین استفاده از تلفن‌همراه در ژاپن باز می‌گردد. در آن زمان شرکت NTT DoCoMo تصمیم گرفت در نوآوری عمل در بازار رقابتی تلفن‌همراه ایموجی‌هایی تهیه کند تا از طریق آن بتوان احساس را به متن پیوند زد. در نهایت در سال ۲۰۰۰ یک کتابخانه بیش از ۱۰۰۰ مدل از این شکلک‌ها را تهیه و منتشر کرد.

البته اینکه هرکس از چه اموجی هایی استفاده می کند بستگی به حالت های روحی شما و سلیقه شما دارد اما یک سری از اموجی ها به صورت معمول بیشتر استفاده می شود.


0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید