بیل گراس Bill Gross
دیپروتد بیل گراس bill gross 
بیل گراس مؤسس شرکت Ideable است که بر پرورش ایده‌های تجاری نوین تمرکز دارد. بیل به ساخت  شرکت GoTo.com، نخستین موتور جست‌وجوگر اسپانسری، کمک کرده است. همچنین، موتور  جست‌وجوی Snap را ساخته است که به کاربران اجازه مشاهده ابرلینک‌ها را می‌دهد.

گاس از دوران دبیرستان یک کارآفرین بوده است؛ یعنی، درست زمانی که شرکت انرژی خورشیدی خود  را به ثبت رساند. در زمان کالج، طراحی یک بلندگوی جدید را ثبت اختراع و پس از مدرسه شرکتی را دایر  کرد که بعدها توسط لوتوس خریداری شد و پس از آن یک شرکت تولید محتوای نرم‌افزار آموزشی  تأسیس کرد. در حال حاضر، او عضو هیئت مدیره شرکت‌هایی در زمینه‌های خودکارسازی، نرم‌افزار و  انرژی‌های تجدیدپذیر است.

درباره سرمایه‌گذاری نیز چنین است. ممکن است در ابتدا سرمایه زیادی نداشته باشید، اما به‌ویژه در این دوره اگر توجهات را به خود جلب کنید، به‌راحتی می‌توانید سرمایه بسیاری کسب کنید. حالا بگذارید درباره هریک از این شاخص‌ها یک مثال واضح بزنم. برای مثال، یک ایده موفق مانند Airbnb که همه درباره آن می‌دانند. این ایده توسط بسیاری از سرمایه‌گذاران باهوش رد شد؛ زیرا فکر می‌کردند هیچ‌کس بخشی از خانه خود را به یک غریبه اجاره نمی‌دهد. البته مردم ثابت کردند که آن‌ها اشتباه می‌کنند. اما جدا از یک مدل درآمدی خوب، ایده خوب و اجرای بی‌نقص، زمان‌بندی عامل موفقیت آن‌ها بود. 

 این ایده درست در زمان رکود اقتصادی به عرصه آمد؛ یعنی، زمانی که مردم به پول بیش‌تر نیاز داشتند و در نتیجه به مردم کمک کرد تا به چالش اجاره منزل خود به یک غریبه فایق آیند. همین مسأله برای Uber نیز صادق بوده است. Uber یک شرکت فوق‌العاده، مدل کسب‌وکار عالی و اجرای بی‌نقص داشت، ولی زمان‌بندی آن‌ها برای وارد کردن رانندگان به سیستم فوق‌العاده بود. رانندگان به دنبال پول بیش‌تر بودند. این بسیار بسیار مهم است.
برخی نمونه‌های موفق ما مانند CitySearch زمانی آمدند که مردم به صفحات وب نیاز داشتند. GoTo.com که درباره آن در این‌جا در سال 1998 صحبت کردیم، متعلق به زمانی است که شرکت‌ها به‌ دنبال دریافت روشی مقرون به‌صرفه برای افزایش ترافیک سایت خود بودند. ما فکر می‌کردیم ایده عالی است، ولی شاید زمان‌بندی اهمیت بیش‌تری داشت. به هر حال، برخی شکست‌ها اتفاق افتاد.
به‌عنوان نمونه‌ای دیگر، شرکتی با نام Z.com را شروع کردیم که برای تفریحات آنلاین بود. ما بی‌اندازه هیجان‌زده بودیم. سرمایه کافی جمع‌آوری کرده بودیم، مدل کسب‌وکار عالی داشتیم و حتی با یکی از استعدادهای درخشان هالیوود برای پیوستن به شرکت قرارداد امضا کرده بودیم. ولی نفوذ اینترنت پرسرعت در سال 1999 تا 2000 بسیار پایین بود.

مشاهده یک فیلم آنلاین بسیار دشوار بود و باید برای دیدن آن کدک‌ها را در مرورگر قرار می‌دادیم و از این کارها می‌کردیم و در نتیجه شرکت در سال 2003 از فضای کسب‌وکار خارج شد. 
درست دو سال بعد، وقتی مشکل دک توسط ادوبی فلش برطرف شد و نفوذ اینترنت پرسرعت به 50 درصد در امریکا رسید، زمان‌بندی عالی یوتیوب آغاز شد. ایده عالی ولی زمان‌بندی به شکلی باورناپذیر فوق‌العاده بود. در واقع، یوتیوب زمانی که کار را آغاز کرد، حتی مدل کسب‌وکار هم نداشت. حتی مطمئن نبود این ایده جواب دهد. ولی به شکلی زیبا و بسیار زیبا در زمان مناسب بود. آن‌چه در نهایت قصد جمع‌بندی آن را دارم این است که روش اجرا بسیار مهم است، ایده بسیار مهم است، ولی شاید زمان‌بندی از اهمیت بیش‌تری برخوردار باشد. ممکن است بهترین راه ارزیابی زمان‌بندی این باشد که دریابید آیا مشتری واقعاً برای ایده‌ای که می‌خواهید به او بدهید آماده است.

برای این‌که درباره آن واقعاً صادق باشید، هرگز نتیجه‌ای را که می‌بینید انکار نکنید؛ زیرا حتی اگر عاشق ایده خود باشید، باید درباره زمان‌بندی با خود صادق باشید. همان طور که پیش‌تر گفتم، من فکر می‌کنم شرکت‌های نوپا قادرند دنیا را تغییر دهند و آن را جایی بهتر برای زندگی کنند. من امیدوارم برخی از این صحبت‌ها بتوانندبه افزایش نرخ موفقیت، اندکی کمک کنند و باعث شوند تا چیزهای فوق‌العاده‌ای به دنیا وارد شوند که در غیر این صورت ممکن نبودند.
0
نام:*
ایمیل:


جستجو در سایت
استارت آپ ها

ایده ها برای استارت آپ موجب رونق کسب و کارهای اینترنتی

آینده / استارت آپ

استارت‌آپ‌ها ادبیات بازار سرمایه را بلدند؟

استارت آپ

صدور تاییدیه دانش بنیانی شتابدهنده صدر فردا

اخبار / استارت آپ

اپلیکیشن شارژاپ

گوناگون / استارت آپ / رپرتاژ آگهی / بازتاب

جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال 2020

استارت آپ

۱۰ استارتاپ که بدون سرمایه به سوددهی رسیدند

استارت آپ

ایده ها و پیشنهاد برای استارت آپ در سال جدید

راهکارها و ترفند ها / استارت آپ

استارت‌آپ ایرانی؛ مرجع اول زنان افغان

استارت آپ

شروع یک کسب و کار نوپا پلتفرمی

استارت آپ

برنامه شبکه اجتماعی تیندر

گوناگون / معرفی وب سایت / استارت آپ

10 استارت آپ برتر تاکسیرانی جهان

استارت آپ

پخت پیتزاهای هیجان انگیز با هوش مصنوعی

آینده / استارت آپ

ایده‌ های استارتاپی فراموش شده‌

دورنما / بازار / استارت آپ

اپل، استارتاپ فناوری خودران Drive.ai را تصاحب کرد

استارت آپ

بررسی مهمترین چالش‌های تیم‌های استارتاپی

استارت آپ

نگرانی کاربران از هزینه تعمیر و تامین قطعات

گفت و گو / بازار / استارت آپ

مصاحبه با مدیرعامل و بنیان‌گذار استارتاپ Moz

گفت و گو / استارت آپ

آشنایی با استارت آپ های حوزه مدیریت آب

استارت آپ

راه اندازی ۷۰ استارت آپ توسط نخبگان ایرانی

استارت آپ

معرفی هشت استارت‌آپ‌ موفق ایرانی در حوزه فینتک

استارت آپ

اولین مرورگر شرعی دنیا

استارت آپ

از صفر تا پیست

استارت آپ

معرفی برترین استارتاپ‌های CES 2019

اخبار / استارت آپ

تبلیغات
درباره ما

مجله اینترنتی دیپروتد نشریه مجازی بر بستر اینترنت به مسائل آموزشی و مقالات پیرامون کسب وکار های نوپا یا استارت آپ ها و سبک زندگی است فعالیت و محتوای مطالب ارائه شده در سایت همه بیشتر در حوزه مدیریت، کارآفرینی ، روانشناسی ،اقتصادی و فناوری اطلاعات است نام اصلی دیپروتد "ریشه های عمیق " با مجوز رسمی از هیات نظارت برمطبوعات مشغول به فعالیت است

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید